Dagens alla intervjuer....

Publicerat. 2008-08-19 | 19:52:27
Ja idag kan man lugnt säga att de varit körigt!
Klockan 12.00 skulle jag vara på skolan och prata med några lärare där på assistentutbildningen, de förklarade hur kursen var upplagd, berättade lite om skolan och de frågade mig varför jag sökt utbildningen. De skulle höra av sig om jag kommer in eller inte, eftersom att skolan börjar på måndag så hör de av sig snart:)

Kl 13.00 skulle jag vara i stan och träffa mamman till den tjej som jag sökt att bli personlig assistent till. Intervjun gick jätte bra och de kändes jätte bra när jag gick därifrån. Mammam berättade om hennes dotter och jag fick berätta om mig och varför jag ville arbeta för henne. De sa att de var massor med folk som sökt tjänsten men att de tagit ut 7 st inklusive mig för intervju med mamman och sedan ska de välja ut några som får komma hem till dem och se hur de bor och träffa dottern som tjänsten gäller. Detta jobb vill jag verkligen ha för de verkar så otroligt rolig, lärorikt och omväxlande. Och tjejen verkar vara jätte mysig och vi verkar vara ganska lika. Jag håller alla tummar jag kan och de känns lite som om att jag får komma på en andra intervju, de kändes ju bra, hoppas hoppas hoppas. Glömde fråga om lönen men de kan man ta senare men jag tror att de e okej, för de som anställer heter Frösunda och de e privatägt.

Kl 16.30 var de dags för Dia Tel, arbetet som växeltelefonist. Kom en jätte mysig tjej och välkomnade mig och vi satte oss i ett rum och pratade lite, var inte så mycket om själva jobbet eller om mig utan vi pratade allmänt bara. Bla om att hitta i borås och så:) ha ha hon var jätte rolig! Sedan gick vi till platserna när man ska sitta, de är 4 tjejer som jobbar åt gången och man sitter vid et data och en telefon och tar emot innkommande samtal. Det funkar så att företag runt om i sverige har anlitat Dia Tel som en växel för deras företag då de kanske inte hinner svara. När de ringer står de precis i skärmem på dator hur man ska svara, tex, välkommer till XXXXX vad kan jag hjälpa till med och sedan kanske kan ska växla samtalet till ngn på de företaget eller ta ett meddelande. Varje dag ringer de ungefär 1200 kunder så de fanns att göra.Verkade vara ett bra arbete och de som satt där när jag kom var verkligen jätte trevliga. De visade mig massor och de frågade mig massa saker. Eftersom att de e en sån liten grupp så de e bra sammanhållning. På detta jobb var de 4 veckors schema.

Så jag kan lugnt säga att de e full aktivitet i mitt huvud just nu, tänker på hur de blir, när de ringer och om jag får komma på en andra intervju till assistenjobbe:) vill verkligen ha de.

Just nu sitter jag framför tv:n, var och hämtade luddis förut och handlade lite saker till Taco sallad, Niklas ville ha de idag när han kommer hem och till lunch i mrrn.
Pratade med honom förut och han hade fått fast jobb på Lernia idag:) Roligt!

Håll tummarna ännu mer för mig nu!

Kram Kram

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback