Ris alá Malta

Publicerat. 2008-12-14 | 19:31:21
De e ngt av min absoluta favorit på julbordet! Jag bara älskar de tillsammans med saftsås!
De har min familj alltid ätit dagen innan julafton. Men i år ska jag ju inte vara med dem dagen innan men jag MÅSTE ju bara föra våra traditioner vidare så jag kan inte vara utan detta på julbordet. Problemet bara e att mamma kokar risgryns gröt själv och detta tar ju hur lång tid som helst och de bästa e ju om man har en gryta med vattenbad!
Har funderat på detta mycke och har till och med prövat att göra de på färdig gröt man köper i "korvar" i affären! Men nej, de blev för blaskigt! Men när min brukare en morgon fick risgrynsgröt på Pama minutris så kom jag på att de måste man ju kunna använda sig av de ser ut som risgrynsgröt och smakar som de också, enda skillnaden e att Pama minutris tar 3 minuter att göra! Idag köpte jag mig en förpackning med Pama minutris, kokade gröten och kylde ner ute, har precis rört ner de tillsammans med grädde och socker nu! Provsmakade OCH... de smakade precis som Ris alá Malta SKA smaka! Underbart! Synd bara att de inte e ngt vidare nyttigt men julen e ju bara EN gpng per år som tur e:)

Pröva vet jag! Så slipper ni stå och koka risgrynsgröt!! :)
Fanns ett recept på baksidan och de använde jag mig av:)


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback