Stor jakt!

Publicerat. 2008-12-06 | 18:53:34
God kväll!

Här framför datan sitter nu en mycket TRÖTT Emelie.

I går kväll åkte vi till svärföräldrarna för att sova i deras husvagn. Idag har Niklas jaktlag nämligen haft stor jakt! (alla i laget bjuder med sig anhöriga jägare och man jagar flera personer) Så i morse var de bara att traska upp klockan halv sex för jag hade lovat min goding att följa med, var länge sedan sist.
Kan säga de att jag hade mer än gärna legat kvar under täcket i husvagnen och jag gav även detta förslag till Niklas men de var inte så poppis så de var bara att ta på sig!

När vi kom till jakt stugan var de rätt ok ändå, de tände massa marchaller (stavas) och en stor eld:)
Var med Niklas och Ludde en sväng i skogen och de var roligt!
Dagens jakt resulterade i en bock (rådjur) och en räv. Dessa sköts av gästande jägare. Kul!

Vi åt lite mat och jag satt mest och mös i jakt stugan framför elden. Och med jämna mellanrum kom Niklas och kramade om mig:) Nog mest för att se var jag va och hur de var med mig! Gullig!
Vid halv 5 ville jag åka hem så jag tog med vår goding Ludde och åkte! Körde hem svärmor också.
Väl hemma var de bara att packa ur bilen och göra iordning på allt de, sedan duschade jag av Ludde och sedan mig själv. Nu sitter vi här och myser i soffan! Sen ska vi åka och hämta Niklas...

Förresten, i går när vi var hos Niklas föräldrar så blev jag lite sugen på cider och systemet har tydligen öppet till 20 här tors o fre så jag och Niklas åkte iväg.
På vägen hem när Niklas skulle ut och tanka såg han en lös hund så vi åkte efter, upp på cykelvägen och stannade vid hunden. Niklas gick ut och försökte få tag i den för den sprang mitt i stora vägen. De var även 2 damer till som jagade den men de var inte deras. Till slut får de tag på den och Nikals lägger in den i Luddes bur.När vi står de alla 4 som försökt få tag på hunden kommer en gubbe joggandes. Han stannar och säger: Och ni e nöjda med parkeringen?
Som svar fick han: vi har faktiskt fångat in en hund, men spring du vid sidan om bilen. Niklas: Skit du i de och spring hem och duscha istället!! HA HA jävla gubbe!

Tar med den till Niklas föräldrar och ringer polisen, precis när polisen skulle skriva upp de så kommer en anna polis in och säger att en dam precis ring om en sån hund, så jag lägger på med polisen och damen ringer upp och e helt förstörd.
Hon beskriver hunden och de är den. 10 minuter senare kommer hundens matte o husse och hämtar honom! De var så glada att vi hittat honom! han hade tydligen aldrig sprungit bort innan!
Som tack fick vi 250:-, snällt tycker jag!


Nej nu går ögonen i kors...

Ska springa över till Shell o köpa cola nu, jätte sugen på de!

 Hej hej!!


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback