I kväll e jag o Luddis ensamma...

Publicerat. 2008-07-07 | 18:47:30

För denna veckan jobbar Niklas sent så han e inte hemma för än vid elva i kväll.

Kom hem från jobbet vid halv fem, åkte ut till Gingri och hämtade Luddis först. Sen lagade jag till lite korvstroganoff till våra matlådor i mrrn, fick klara instruktioner om hur man ska göra den så hoppas han tycker om den nu, jag tyckte den blev god i alla fall:) När jag skulle ta ut falukorven ur kylen var jag tvungen att ta ut köttfärsen vi köpte i går, vi köpte ett storpack för att sedan frysa in lite och när jag fick ut den fick jag se att den var helt grå och att sista förbrukningsdagen var i går, och de var då vi köpte den ju. Så jag ringde Ica och frågade och han bad miog komma in med den, så jag fick ny köttfärs med mig hem, till och med mer och en dyrare variant för han hade inte kvar samma som vi köpte, fattar inte. Den var ju fin i går när vi köpte den så de går visst fort, bäst att titta på datum lite mer när man handlar.

Vet ni, idag äntligen sålde jag min första order, överlycklig!! De tog en stund innan de hände men jag tror de beror på att man e lite säkrare nu och sen ringer jag Inte på Stockholm som e såå svåra utan nu e de småland som gäller:) För att de var min första order fick jag en stor kexchoklad:) gott!!

Pratade med min säljchef om semester idag också, jag har ju inte skrivit i ngn lapp eller ngt men jag blev ju lovad på intervjun att jag skulle få tre veckor, veckorna 29-31, men så idag frågade jag honom hur många dagar jag egentligen har och svaret blev då 16 dagar så jag bad om en vecka till, vilket betyder 4 obetalda dagar men de e skit samma kände jag, ska bli heeelt underbart med 4 veckor semester, skönt med när man kommer hem från Turkiet natten mellan ons o tors v 30, så har man en vecka ledighet till:) Så de blir fyra veckor sesmester tillsammans med Niklas för vi båda har v 29-32, 4 dagar kvar till semester:)

Idag tog jag en bild på min arbetsplats, tog den lite sådär i smyg så den kanske blev sådär...
Nu ska jag fixa makaronerna, lägga ner mat i lådor, ta mig en macka och lite youghurt och sen ska jag nog spackla lite, hej så länge.
IDAG ÄR DET 16 DAGAR KVAR TILL SOL OCH BAD!!


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback