Kräftfiske....

Publicerat. 2008-07-16 | 23:01:14
Hejsan!

Dagen började med att åka till blodcentralen för att lämna blod o för att jag e ny här i Borås var de massa saker som skulle göras innan och tjejen som skulle hjälpa mig var ny så hon fick ta hjälp, de tog nya prover, kollade mitt blodvärde som var sådär, slutade dock på 133 så jag var godkänd, de började tappa mig och kom sedan på att jag lämnade ju blod i maj så de var för tätt inpå så de fick avbryta. De måste tydligen gå 16 veckor mellan varje tappning och de tänkte ju inte jag på när jag ringde men men, nu fick i alla fall Niklas info så han ska ringa på måndag för att få tid för provtagning.
Varje gång man lämnar blod får man en gåva, i Borås fick man välja på massa fina saker, bland annat rörstrand service, så jag tog en skål:) var skål, mugg och fat man kunde samla i olika färger så de ska jag o Niklas göra...

Jag åkte sedan vidare till stan, först till Fristad en sväng, där köpte jag de där Cult sakerna till köket för de sista pengarna vi fick av Niklas mamma o pappa. Sedan blev de Rusta, EKO och ÖB, köpte lite saker till resan bla och lite saker till köket...

När jag kom hem hade Niklas gjort makaroner och köttfärssås, och sedan begav vi oss till Gingri för att sedan åka och fiska kräftor. Finns en sjö här i närheten där man får fiska kräftor. De ska fiska för att sedan platera in vid deras jaktstuga,
Så de var bara att ta på sig kläder fär väder för de regande ju så klart. Så regnstället jag fick i julklapp åkte fram ( varje gång jag tar fram de kommer jag ihåg hur jag reagerade när jag fick de i julklapp av mamma o pappa, jag lipade, ha ha) men jag sa de till Niklas att jag e glad att jag har ett:) Stövlarna fick också åka med... inte mina egna utan Niklas mammas:)
Tur att man träffat en naturknutte, Niklas tycker om att vara i skogen och så, han hade jaktkläderna på sig, ha ha söt va han! Vi fick upp 33 st små små kräftor....

Nu sitter vi i soffan och e helt slut alla tre, Luddis stensover mellan oss i soffan nu..
Men de har varit en rolig kväll. Blir kräftfiske i mrrn också...

Bilder så klart....


Sjön någonstans i närheten av Borås...


Jag o Luddis...(som ni ser e jag inte blond längre)


Niklas o Luddis kollar burarna


Luddis fattade inte riktigt att kräftorna kan nypas, nyfiken...


Jag...


Magnus gjorde upp en eld, myyys


Jag åkte till Ica och köpte korv, riktigt länge sedan man satt så o grillade



Niklas i sin snygga outfit:)


Fanns massa blåbär i skogen, i mrrn blir det att ta med en burk att plocka i!


Resultatet: 33 SMÅ kräftisar!

________________________________________________


7 DAGAR KVAR...


Kommentarer
♥ Annette Svensson

Hejsan!!!



Så fint ni har det i eran lägenhet. Ulrika visade sidan o jag kollar en del bloggar o har nu en till att kika in på. Många kramar Nettan (pappsens kusin)

2008-07-17 @ 23:25:45

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback