Har jag hittat rätt yrke?

Publicerat. 2008-10-03 | 21:00:12

Bild från frosunda.se

Idag när jag jobbade och var med min brukare på Rehab badet här i Borås och satt på kanten och tittade på alla de människor som sprattlade runt i vattnet så kom tanken: har jag hittat "rätt" yrke? Känslan av att man med hjälp av sin egen förmåga och personlighet han hjälpa en annan människa med så mycket saker så den personen får ett mycket bättre levnadssätt är helt underbar. Det kan vara att bara finnas till för en person i vardagen och hitta på saker eller att kanske i ett annat fall hjälpa en person med allt. Idag hade jag bara velat hoppa i badet och krama om alla och hjälpa dem med det de behövde. 
Och man får så mycket tillbaka, i alla fall där jag e nu. Jag får varje dag höra "du e en ängel", "vad skulle jag göra utan dig" De värmer så otroligt mycket.
Just nu har jag en brukare som klarar de mesta själv men i framtiden hoppas jag på att få jobba med ngn som behöver hjälp på annat sätt, idg fick jag se så mycket olika människor, sjukdommar och hjälpmedel, men en sak hade ALLA gemensamt, alla var på toppen humör:) De e underbart att se och jag vill verkligen vara en del av de:)
Jag tror verkligen jag hittat "rätt" yrke....

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback