Klara med flytten:)

Publicerat. 2009-04-04 | 19:07:14
Hejsan!

Inte bloggat på över en vacka, inte så vanligt men har haft mycket att göra.
Vi flyttade ju hela förra helgen och sen har man ju haft endel att fixa iordning! De blir ganska rörigt när man flyttar! Står skit överallt. Förra fredagen körde jag och Nikals massa saker, bland annat sängen så vi sov över första gången i nya lägenheten mellan fredag och lördag, upp tidigt på lördagen och fortsatte köra saker, fick då hjälp av Niklas pappa och hans kompis med de sista. Skönt!
På söndagen tänkte vi gå upp kl 08.00 och ställde klockan på de men kom ju på sen att man skulle dra fram klockan en timma och då var klockan helt plötsligt 9 ju! Drog iväg till "gamla" lägenheten och började städa den, hann en bit innan mina föräldrar och lillebror kom och då tog vi en paus. De ville ju kika på vår nya lya. De hade med sig duper fina inflyttnings presenter! En påsk blomma och en därr krans som min mamma gjort själv, ska ta kort på de och lägga in så ni får se.
Fick hjälp av pappas att sätta upp lite hyllor och så, har fortfarande saker som ska upp, får se om de kanske hinns med i mrrn!
Idag har jag och Niklas varit i Lidköping och tömt mitt förråd, har ju sålt lägenheten och ska lämna över den 1 maj så de var dags att fixa det. Fick hjälp av pappa också som tur e för de va mycke mer saker än va jag trodde!! Men nu e det avklarat, eller nja volvon e fullproppad med saker som ska upp hit men vi orkar inte de idag så de får bli i mrrn!!

Nu sitter jag i vårt nya "data rum" men de e egentligen en garderob, men vi tyckte att de va perfekt att ha datan här inne. Är ju så klart en stor garderob, finns till och med fönster, ha ha de ni!

I tisdags och onsdags var jag på kurs i GBG med Frösunda, på vägen hem i tisdags åkte jag förbi IKEA och köpte lite saker vi saknade, bla rullgardin, databord, lampor och dusch stång!

I kväll blir de lugnt här, klockan e ju redan 7 ju! Ska kika på Robinssom tänkte jag:)

Vilket UNDERBART väder de varit idag då!!! Rena sommaren! Satt i solen hemma hos mamma och pappa en stund och de brände på rejält!! Skönt att den äntligen kommit! Hoppas den har kommit för att stanna! Plockade Skilla (tror jag de heter) hemma hos föräldrarna och tog med mig! Fina blåa blommor!
Nej jag kanske ska lägga in bilder på lägenheten!

Vikten var de ju också, de har inte varit ngn vidare ordning på den under flytten men skärpning fom måndag nu! Svårt att komma igång igen när man fuskat men måste!!

Kram


Rörigt blir de när man ska flytta...


Niklas skruvar ner brandsläckaren!




Inflyttningspresenterna från mina föräldrar:) TACK!!

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback