Läkarbesök på mödravården...

Publicerat. 2009-12-29 | 21:44:53
I söndags när jag kom hem från jobbet efter 10 timmar var jag helt slut och hade så ont i ryggen och i höften. Jag bara la mig ner och ville gråta. Pratade med Niklas om det som tyckte att jag skulle kontakta mödravården för att se vad de säger. När vi skulle gå och lägga oss hade jag ännu ondare, visste inte hur jag skulle ligga och benet liksom låser sig och då kan jag verkligen inte röra mig och vill jag komma upp så får Nikals hjälpa mig!
Så i måndags morse ringde jag mödravården och de bokade då in mig till en läkare, så idag kl 15.30 skulle jag vara där. Jag berättade om mina problem, hon klämde och kände på mig och sedan fick jag lägga mig ner, hon sträckte ut benen och kom till ett läge där benet återigen låste sig och hon sa direkt att jag har kraftig foglossning! Det låste sig så kraftigt att jag fick ligga kvar en stund innan hon till slut hjälpte mig upp. Förklarade vad jag jobbade med och att vi lyfter ganska mycket och befinner oss på golvet så hon sa direkt att jag inte ska jobba. Så... hon sjukskrev mig fom idag tom den 11 januari då min havandeskapspenning går igång!
I tisdags fick jag också reda på att jag har Karpaltunnelsyndrom, händerna domnar och värker och det e riktigt obehagligt! Var hos en sjukgymnast och fick lite övningar samt nattskenor som jag ska ha på mig när jag sover... helt underbart att ha dem på för innan dess så kunde jag inte sova. Vaknade av att jag hade riktigt ont!

Ja, så ser det ut just nu! Nu ska man vara hemma tills bebisen kommer. Känns jätte konstigt men det e väl bara att sysselsätta sig med ngt! Och vila så klart...
Vi ska ju flytta så det finns ju att göra. Vissa stunder känner jag mig bra och kan greja men i andra fall e det katastrof! Speciellt på nätterna, vilket medför dålig sömn!! HM!!

Just nu sitter jag och kikar på tv, Nikals och hans kära vän Chrsitian är ute och vakar räv. Så de e väl inte hemma för än senare i natt men jag ska snart krypa ner i sängen, bäst att se till att jag gjort allt innan jag lägger mig för sen är det inte säkert att man kommer upp;) ha ha
I mrrn ska vi åka till Partille och hälsa på Chrstian och hans sambo samt 4 barn! Ska bli roligt! Stod nog pizza och bingolotto på schemat! På torsdag ska vi till Tony med familj och fira in det nya året...

Längtar efter vår nya lägenhet nu!!!! Ska bli så roligt!
Vill bara få nyckel nu så jag får sätta upp gardiner och blommor samt lampor i fönstren, de e ju roligast!
Fick ju förresten reda på att de e klart med vår lägenhet, men dock så ska dom inte flytta in för än 1 april:) Så det kommer bli dubbla hyror om de nu inte lyckas bli av med deras lägenhet vilket de trodde för de hade många som var intresserade, så nu håller vi tummarna..

Nu får jag nog sluta skriva, känner knappt mina fingertoppar längre:(

Hoppas Ni haft en bra dag!'
GOD NATT!

Kram

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback