ÄNTLIGEN!!

Publicerat. 2009-02-10 | 20:25:42
God Kväll!
Tisdag kväll, och jag sitter och myser med mig själv i soffan och kikar på bygglov!!
Behöver jag ens säga vad Niklas gör?! ha ha

I går började ju han sitt nya jobb! Han kom upp i tid och åkte iväg i god tid eftersom att han inte visste hur lång tid de skulle ta och så!
Han hade haft de bra och han tycker att de verkar kul! Han e verkligen super glad för att han fått jobb igen!! Han mådde verkligen dåligt de sista dagarna av att gå hemma!!
Men han va trött i går, helt slut:) hi hi

Har ju skrivit förut att Niklas väntat LÄNGE på sina pengar från akassan! I går ringde vi och då sa de att de var 9 veckors handläggningstid och då ifrågasatte Niklas varför han inte fått sina pengar för han e inne på sin elfte vecka nu. Hon kunde inte svara på det som vanligt! Men Niklas gav mig fullmakt i går så jag kan ringe åt honom eftersom att han jobbar när de har telefontid och han får inte ha mobil på sig! Så jag ringde idag! Hade laddat hela tiden och tänkt att nu jäklar ska de få, men då var de klart!! Han kommer få sina pengar utbetalade torsdag nästa vecka. Dock blev de inte så mycket som vi hoppats på tyvärr men jag pratade med min faster som e handläggare på en annan akassa och hon trodde ev att de räknat fel så hon ska kika på de:) Men nu e de över och jag hoppas att vi ALDRIG mer behöver använda oss av den ersättningen som Niklas haft nu (han va ju ej med i akassa, så han fick lägsta ersättningen) för en sak e säker, men blir INTE rik på de. Så till Er som INTE e med i Akassa, gå med nu!!! Man vet aldrig vad som händer, visst de kostar pengar varje månad men de e det värt! Jag betalar 230 kr/ månad till kommunal, helt OK nu när jag vet vad som händer om man INTE e med!!

Annars har de inte hänt så mycket de senaste dagarna, jag kämpar på med min vikt:)
Jag e verkligen taggad och de känns super, nu kämpar jag mot -10 kg! Är du bara 2,1 kg kvar dit!! Hej mej:)

Har fortfarande inte bokat ngn resa till Spanien... men jag hoppas att de blir av i början på nästa vecka, b eller samtidigt inte.. Då kanske man kan få vara hemma på sin födelsedag:) Och hjälpa brorsan att byta lägenhet och sen fira min dag tillsammans med familj och så:)

Va önskar man sig då?
Jag vet i alla fall att jag önskar mig ett par vaga bond skor av mamma o pappa, har jag fått de senaste två åren men jag älskar verkligen de skorna!!!
Sen skulle jag vilja ha ngt presentkort på Gina, så jag kan få köpa mig lite kläder till våren när alla i garderoben e för stora ha ha!!!
Skulle vilja ha bäddset i satin också till oss, de e så mjuka och sköna att sova i! De har ju massa fina på Hemtex, mamma frågade va Niklas önskar sig för han fyller ju inte många dagar efter mig, 5 mars. Men jag sa att han också önskar sig sängkläder, hi hi

På torsdag e de vägning! Jag längtar bara till torsdagar nu för tiden :)
Tog kort på mig i profil innan jag började med GI och har tänkt ta ett precis likadant efter -10 kg! Ska bli kul att se skillnaden, får se om jag vågar lägga ut de här sen...

Blev så glad idag också när jag läste mina kommentarer! Min moster hade skrivit!!
Tack så jätte mycket Inger!! De värmde! Kram
Kram på er.....

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback