Drömmar....

Publicerat. 2009-02-24 | 22:30:19
Jag och Niklas har ju börjar prata om att vi vill flytta, helt enkelt till en större lägenhet. Vi trivs i den vi har nu men vi saknar båda ett ordentligt sovrum, ett kök man kan sitta i och då kunna ta hem "gäster" men vi saknar också ordentligt med garderober. Lite trångt har vi det allt och med tanke på att de finns 2:or som ligger på ungefär samma pris i hyra som vi betalar nu för en "liten" 2:a på ynka 40kvm så känns de ganska värt att flytta! Så vi håller ögon och öron öppna! Vi har ju en lägenhet på g som jag nämnt tidigare, en trea som inte ligger så långt härifrån som jag mer än gärna vill ha men de som bor där ska ju hitta ngt annat först. Den ligger ju på 1000 kr mer i hyra men då e ju det en 3:a, ja vi får se hur vi gör.. men vi funderar på det i alla fall!!
Till sommaren ska jag ju sälja min lägenhet i Lidköping och jag hoppas ju att jag får ett bra pris för den!! För jag vet nämligen vad jag såå gärna skulle vilja köpa för en del av de pengarna, nämligen en ny soffa! En stor ordentlig soffa som slukar mer än 2 personer som vår nuvarande soffa gör. Samma sak där, inte så roligt när man får besök så får de sitta på golvet! Nej en soffa ska det allt bli för de pengarna.....
Har hittat en som jag kikat på länge som jag verkligen skulle vilja ha, den ser helt underbar ut!!
Skulle vi ha fått en ny lägenhet innan jag sålt min så ska vi också investera oss ett köksbord och en sängram till vår säng:) Vi tycker att de e bra investeringar som man annars kanske inte har råd med, men saker som man kommer at använda i flera år! Detta är det enda vi "saknar" i möbel väg!

Gissa om vi längar...


Soffan, den finns i svart också, kostar 7000:-



Sängramen, Malm från Ikea. Kostar 1695:- ny men vi köper nog en på blocket då de finns billigare där!

Koksbordet vi kikat på är i ek och jag tror de var sex stolar till med svart läder sits, på Shape kostar detta 3999:-

Jaha, med min huvudräkning blir detta hm 13 000:-

De e inte billigt att köpa möbler....
Inte ngt man gör bara sådär inte, men detta vill vi unna oss....



Kommentarer
♥ marie

hej!

glöm inte maila mig adress såfort du fört över!



mvh marie

2009-02-25 @ 11:05:46
URL: http://sistersdesign.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback