Linedance och Jägarexamen

Publicerat. 2009-01-18 | 20:15:15
Har ju inte haft så mycket att göra på kvällarna då jag inte jobbat kväll så klart men nu kommer jag ha att göra framöver.

Min brukares mamma har ju en Linedance klubb i Fristad och min brukare ska börja i nybörjar kursen vilket innebär att jag får vara med och dansa där varannan tisdag, har varit där en gång innan och dansat och tyckte de var roligt så jag tyckte att de är tråkigt om man missar varannan gång så jag ska börja dansa Line Dance varje tisdag mellan 18.30-20.00:) Ser verkligen fram emot de:) Gå gärna in och kolla på deras hemsida  www.fcld.se 

Linedance är en dans med amerikanskt ursprung, som tidigare mest dansades till countrymusik. Numera dansar man linedance till all sorts musik. Det är ingen pardans och inte heller samma sak som square dance.

Linedance är alltså en dansform där man inte behöver någon danspartner. Dansarna står på rader, därav namnet linedance



Och sen då? Tro det eller ej men jag ska ta jägar examen:) ha ha
Har ju varit men Niklas ute ganska mycket de sista och jag tycker faktiskt att de e spännande och roligt och jag har funderat på detta ett tag att man kanske ska ta examen, kanske inte e såå sugen just nu på att döda djur: Mer på att "hänga" med i vad Niklas gör och sen att man ngn gång kanske får vara med som "riktig jägare" även om de är lång dit.
Jägarexamen har man ju liksom hela livet sen.
Så den 26:e januari börjar jag läsa i 14 veckor framöver, vilket blir måndags kvällar!
Jobbar ju sent varannan måndag med Sandra, min arbets kamrat har ställt upp med att jobba ständig måndagkväll i 14 veckor framöver och jag tar dags passet:)
Så om 14 veckor e de tänkt att jag är klar med min examen:)
Examen kostar 2900:- men en av Niklas jakt kompisar har alla böcker som jag ska få låna så för mig kommer de kosta 2000:-, som sagt en investering som kommer vara livet ut!


Om Niklas e glad??
Han e heeelt överlycklig! Han tjatar om detta HELA tiden, han kollar på vapen till mig på internet ha ha han e gullig han! Har försökt säga lite fint att de e ingen idé att han kollar på sånt än, jag får ju låna hans gevär om de skulle behövas. Men de e klart att ngn gång kanske man köper sig ett eget gevär:)
Kanske blir lite pengar sen när jag säljer min lägenhet, då kanske man kan köpa sig ett. Är ju inte så dyra, runt ca 2-3 tusen!
Så nu ska man bli jägare ha ha ha:)


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback