Arbetslös...

Publicerat. 2009-06-16 | 12:48:36
Hejsan!
Kanske e några som undrar vad jag menade med de senaste inlägge! Men de e nämligen så att i fredags ringde min arbetsgivare mig på eftermiddagen och sa att  min brukare vill säga upp mig!! Jag var verkligen inte med på det och fattade ingenting!!
Min chef ville att jag skulle komma till kontoret i måndags kl 12 för att prata om det och då fick jag inte veta så mycket mer än att hon ville säga upp mig!! Så nu är jag också arbetslös eller nja jag har ju 4 veckors uppsägningstid men in brukare ville inte att jag skulle jobba de veckorna så jag får gå hemma med fulls betalt, har dock haft lite små problem med arbetsgivare och så som vill att jag ska ta ut min semesterersättning under min uppsägningstid och jag tyckte själv de lät helt galet så efter en MASSA samtal till facket, akassa och faster ( som jobbar på unionen) så har jag kommit fram till att jag hade rätt, jag ska få betalt ii fyra veckor, och sen ska jag få ut alla mina semester pengar på slut lönen!!
Så till och med den 15 juli har jag betalt och sen är man arbetslös för första gången och de känns verkligen skit!!!
Eftersom att nikas också e arbetslös så känns de inget vidare men vi båda letar efter jobb och tro det eller ej men i mrrn ska jag på arbetsintervju!!!! Jag skickade en ansökan i går kväll till ett assistensjobb och de ringde mig för ngn timma sedan och bad mig komma:) Underbart! Hoppas de går vägen!! Är en 18 årig tjej som sitter i rullstol, hon bor tydligen mellan alingsås och vårgårda så de blir en bit att åka men hellre ett jobb än arbetslös säger jag!!!

Så snälla håll tassarna för mig!!!

Har lite andra saker på g också, bla skolan igen som jag började på i höstas. Assistentkursen! Sen har jag också varit i kontakt med ett anats assistans bolag:)

Sitter nu och väntar på att mina kära bröder ska komma, de ringe för en liten stund sedan och då var dom i Vara. De var önskemäl från dem båda att gå och äta på thai restaurengen i knalleland:) inte mig emot:) ha ha
Niklas är hos optikern och kollar linser:)

Hej så länge....

Kommentarer
♥ Jessica

Vad hemskt att bara bli uppsagd sådär, och speciellt när du varit med i Grekland också! Tyvärr är det ju ofta så med assistentjobb, att man får gå från en dag till en annan. Jag trivdes med mitt jobb i början men sade upp mig efter två månader pga att de andra assistenterna just blev uppsagda av inga anledningar alls. Hoppa det löser sig med jobb! :)

2009-06-16 @ 20:20:35
URL: http://shoutoutloud.blogg.se/
♥ Linda

Tråkigt att du blivigt arbetslös... Varför ville hon ej ha kvar dig?

Hoppas att de går bra på de andra jobbe å att du får det....

2009-06-18 @ 07:40:03
URL: http://lindaekden.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback