Kvänum & Advent

Publicerat. 2009-11-29 | 20:08:02
Hej på er som läser min blogg!! (ni får gärna skriva en kommentar här nedan, skulle vara roligt att veta vilka som läser!)
Har inte skrivit på några dagar..
I onsdags åkte jag och Niklas till Ullared, vi var där en liten stund och kikade, hittade några fler saker till bebisen, lite ljus och Niklas hittade även han lite saker... På kvällen fixade jag med julgardiner och ljusstakar samt adventsljusen, blev riktigt mysigt här hemma:) Bild kommer!

I fredags åkte vi mot Kvänum, när vi kom hem till mamma fick vi god fika i form av smörgås och sockerkaka, klockan 18 begav jag mig mot Malin som skulle ha smyckes party och det var jätte trevligt, massa tjejer, fina smycket och god mat. Senare på kvällen fick vi på filen Twilight som jag ännu inte sett men den var helt ok, såg kanske inte hela då jag hade lille Oliver hos mig en stund. Tusen Malin för en bra och lyckad kväll!
Jag köpte mig ett halsband, får det om ngn vecka.
I lördags åkte vi mot Lidköping runt 9 tiden för att först handla lite mat och sedan gick vi i stan och kikade lite i affärer samt fikade. Mamma och pappa åkte hem tidigare men jag och Nikals stannade kvar en stund för jag hade bestämt mig för att åka till Roma och äta min efterlängtade salladsrulle vilket jag också gjorde. Mums va god den e:)
När vi kom hem från stan släppte Niklas av mig på Lumber & Karle i Kvänum, mamma hade bowling match så jag passade på att titta när hon spelade.
På kvällen var vi bjudna till Ulrika och Håkan med barn i Lidköping, vi fick en "försmak" av julen i form av jansson, köttbullar, prisnkorv och omelett med svamp stuvning:) Sååå underbart gott!
Vi myste lite framför tv:n med popcorn och grönsaker med dipp och barnen ville gärna vara nära mig och Niklas:) Jag hade tagit med mig angel sounden så Albin och Linus fick lyssna på bebisens hjärta, även Ulrika och mamma lyssnade:)
Var hemma sent i går, tror vi var i Borås runt halv 1 och jag däckade i sängen direkt!
Idag har vi inte gjort så mycket, Nikals har spenderat dagen i skogen och jag tog mig en riktig sovmorgon, gick upp och åt frukost och tände det första adventsljuset, hade tänkt att jag skulle se reprisen av Idol men hm jag somnade till:) ha ha nu i kväll har jag kokat knäck och gjort ris alá malta, jag bara älskar det!! De e det bästa på hela julen! Absolut min favorit!!

Klockan 21 tänkte vi kika på filmen "Mitt stora feta grekiska bröllop" och mysa med julmust, ris alá malta och knäck... Niklas har redan börjat lite smått,  han sitter och smuttar på sin vita julglögg han köpte på systemet i går:)

I går gick jag in i vecka 26!
Veckorna verkligen springer iväg nu!
Bebisen sparkar och rör sig mycket, olika från dag till dag hur mycket, men det är en underbar känsla varje gång! Jag älskar det när den sätter igång:)
Har funderat på att lägga in en bild på magen men det har inte riktigt blivit av än.. men det kommer:)

Idag är det 103 dagar kvar till beräknad förlossning!! :)


Bebisen vecka 26..

Den här veckan blir din bebis drygt 23 cm från huvud till stjärt och väger omkring 900 gram. Efter att i en månad har haft ögonen slutna så börjar bebisen att öppna dem under denna vecka. Ögonen ärnästan helt färdigutvecklade. Bebisen kommer att fortsätta att bilda underhudsfett, även om det vid den här tiden fortfarande är ganske liten och tunn. Vid förlossningen kommer den att ha samlat på sig tillräckligt för att klara den tuffa världen utanför livmodern och för att få det typiska rultiga bebisutseendet. Blodkärl bildas i lungorna för att förbereda dem på ett liv utanför livmodern. Blodcirkulationen är fullt fungerande och navelsträng, moderkaka fortsätter att växa för att kunna försörja det allt större fostret. Moderkakan är nu nästan lika stor som bebisen.Även om det fortfarande är alltför tidigt för din bebis att födas så skulle den nu har c:a 70% chans att överleva om den föds på ett sjukhus med rätt resurser.





Våra nya fina julgardiner:)


Första ljuset tänt..


Knäck i  de fina formarna med tomtar och snögubbar jag köpte i Ullared;)


Niklas i bilen på väg till Ullared:)


Jag tänkte ta kort på kundvagnen och Niklas men han hade såå brottom att packa in i bilen, ha ha


Min efterlängtade salladsrulle;)


Niklas mumsade kebabtallrik...


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback