Tre dagar i skogen....

Publicerat. 2009-10-16 | 09:36:43

Hejsan!!

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev..

Fredag morgon, vilket för mig innebär jobb hela dagen, har redan varit iväg en sväng och jobbat och ska tillbaka kl 15. Niklas ligger så skönt och sover i sängen efter att ha jobbat i natt.


I söndags efter jobbet så hämtade ju Niklas mig efter jobbet för att sedan åka vidare mot skogen och jaktmarkerna. Vi skulle ju sova i husvagn från söndag till onsdag.
Det var mysigt men allt blir ju så mycket krångligare i husvagn...
Klockan ringde tidigt i måndags morse och det var bara att gå upp och palta på sig massa kläder. Kl 07 skulle vi sitta i tornet och vara klara.
Niklas gjorde mackor och kokade varm choklad att ha med ut och jag stoppade också ner några clementiner samt de nya ballerina kexen!!! Ngn som smakat? De e såååå goda. Pepparkakssmak är det!! Nästan godare än vanliga pepparkakor;) Lägger in en bild nedan.

Hur som helst, vi satt där i tornet och det blev kallare och kallare, först klockan 11 var vi klara och då kändes fötterna som is:)
Jag drack min varma choklad i hopp om attt bli varmare...
Måndagen gav inget resultat men det gjorde tisdagen, den dagen jag så klart inte var med ute då jag inte mådde helt hundra på morgonen så jag blev kvar i husvagen men en radio för att lyssa på dem ute i skogen:)
Efter ngn timma kom svärfar och hämtade mig så jag fick se den älg som en av killarna i laget skjutit. Dock ingen av fam forsberg.. Mindre trevligt var det när jag kom fram och Niklas låg med armarna inne i älgen och grävde... uch!
Nej så det har varit mysigt, i tisdags eftermiddag var vi ute också och jag små frös lite när jag satt där på en sten mitt ute i skogen så Niklas gjorde upp en eld, la ut jackor och tröjor på marken och sa åt mig att lägga mig där.. så skönt det var. Tror inte Niklas var sååå intresserad av jakt då heller precis så han la sig bredvid mig och mös lite:)
Tog lite bilder.... några kommer här:









Kallt... så kallt att jag fick knyta en tröja runt huvudet...  ha ha


Niklas kämpar med elden...


Och han lyckades bra tycker jag:)


De nya ballerinakexen!!
Sååå goda!!


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback