ULTRALJUD 091008

Publicerat. 2009-10-08 | 23:25:30

Idag kom äntligen den dagen vi längtat efter LÄNGE!
Ultraljud!
När klockan ringde i morse gick jag upp med blandade känslor, förväntansfull, nyfiken och lite orolig. Vi kom iväg och satt i väntrummet på mödravården en stund innan en barnmorska kom och ropade in oss. Jag fick hoppa upp och lägga mig på en säng och Niklas fick sitta på en stol bredvid mig. Framför oss hade vi en ganska stor tv skärm så man tydligt skulle se. Hon började med att spruta på gelén på min mage, och redan då kände jag hur mina ögon fylldes med tårar, när hon sedan satte ner sitt instrument på min mage och fick in en bra bild på bebisen så kunde jag inte hålla tillbaka alla mina känslor utan jag brast ut i gråt, förstås av lycka!! Det fanns verkligen en bebis där inne i min mage, en bebis som jag och Niklas gjort, hur fantastiskt är det inte. Niklas tog min hand och kramade den hårt under hela ultraljudet. Han satt spänd och koncentrerad och tittade på skärmen medan vi båda frågade bm vad som var vad och så:) Men det mesta kunde vi tyda ganska bra själva. Bebisen var livfull idag och den rörde bra på sig hela tiden, både armar och ben rörde sig hela tiden och man såg hur det lilla hjärtat slog, och hur navelsträngen pulserade.
Ngt av det roligaste var där bebisen lutade nacken lite bakåt och sen öppnade munnen, det syntes jätte tydligt och bm sa att den säkert tog sig en klunk med fostervatten:)

Min mamma och faster sa till mig att man skulle vara kissnödig under ultraljudet och det tog jag sikte på så jag drack ganska mycket innan vi åkte, nästan direkt frågade bm om jag inte var väldigt kissnödig för hon såg då att min blåsa var väldigt fylld så i mitten av undersökningen bad hon mig springa på toa, så med byxorna nerdragna en bra bit, tröjan istoppad i bh:n och med handuken hållandes framför min mage sprang jag igenom väntrummet för att gå på toa:) ha ha det var lite kul faktiskt!

Nej denna dagen kommer jag inte glömma, man har ju under 12 veckor vetat om att man är gravid men man förstår inte riktigt att det finns en bebis i magen för än på ultraljudet, nu känns det på riktigt! Jag och Niklas ska få en bebis. Vi ska bli föräldrar..

Bebisen såg helt normal ut och BM mätte den för att de hur vi ligger till tidsmässigt! Och enligt det flyttade hon fram vår beräknade förlossning 3 dagar, vilket blir den 12 mars istället.

Vi fick köpa med oss 3 bilder hem för 50:- vilket man mer än gärna gör och jag vet inte hur många gånger jag tittat på dem idag! :)
Niklas tog också kort på mig när vi var inte på ultraljudet....

Kram på er













 


Kommentarer
♥ mamma

Vilka fina bilder!!!!

Så det är vårt första barnbarn?

Kram

2009-10-09 @ 06:42:07
♥ Emelie

Åh vilka fina bilder ni fick! :)

2009-10-16 @ 14:05:13
URL: http://bebismamma.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback