Jobb nästa...

Publicerat. 2009-09-17 | 13:05:52

Då har vi kommit fram till torsdag. Idag jobbar jag mellan 14 & 21!
Ska strax äte lite middag innan jag ska åka iväg med Ludde till svärfar... han kunde ha suttit i bilen idag tills Niklas hämtat honom men eftersom att vi har hyrbil så har vi bara en nyckel så idag får han vara hos "farfar" och springa runt. De älskar han!!
Ska hoppa in på Annies också i Fristad, en jätte rolig butik som har alla produkter ur Cult sortimentet! Och min kära vän Linda i Eskilstuna behöver en grej som jag ska köpa åt henne och skickam de har tydligen inte cult i E-tuna!! Knepigt! Men i alla Fristad finns det.

I går var jag inne på netto en snabbis innan jobbet för att köpa med mig ngt att äta, hittade en ny youghurt som jag tänkte test, jordgubb-rabarber med korn i. Alltså vetekorn. Första gången jag åt de var i Grekland när vi var på semester sen har de kommit hit, och jag kan lova att den smakade sååå gott!! Var inne på netto idag och köpte fler... :) Tog kort på den, men lägger in den senare för jag hinner inte det nu riktigt!


I går jag in i en ny vecka vilket blir vecka 16 (15+1)
Det innebär också så klart att de är ganska exakt 3 veckor till ultraljudet och jag vet att jag skrivit detta innan men, VI LÄNGTAR!!!
Tänk att man ska få se den lilla där inne i magen:) Helt otroligt!! Niklas sa i går att, fan älskling tänk om de e två eller tre där inne, då vet jag inte vad jag gör! Ha ha han såg lite orolig ut när han sa det.. men jag lugnade honom med att vi har inget sånt i släkten, varken tvilling eller trilling, NEJ men de kan vara flera hundra år tillbaka i tiden, ha ha han va så söt när han sa det:) Så han längtar nog lite mer än mig;)

En annan kul grej hände i morse som faktiskt skrämde mig lite..
Jag gick upp ur sängen för att säga hej då till Niklas, vi kramades  och Niklas gick in i sängen för att pussa Ludde hej då, då ser han en blod fläck i sängen på hans sida.
-Älskling, du blöder!!!!
Jag: Nej!
-Men det e ju färskt blod!
Jag: kollar i trosan (ha ha) när jag kommer på att jag inte varit på hans sida av kanten.
Niklas börjar kolla på Ludde
Jag: Men hjärtat, de är väl du då!
Jag drar ut hans byxor och kallingar och kollar efter, visst e det han!!

Han opererade ju fistelgångar förra sommaren och de vill inte läka riktigt, ibland spricker det upp och blöder, precis som de gjort idag!! :)

Nej nu måste jag äta!!

Kram


VECKA 16

Kroppen: Den här perioden är ofta en roligare tid av graviditeten och många känner sig lite piggare igen. En del som fött barn förut kan känna att något rör sig i magen, det kan kännas som pirrande bubblor eller som en fisk som spritter till.
Ditt hjärta pumpar 20 procent mer blod än tidigare och det kommer att öka betydligt fram till i slutet av graviditeten.

Fostret: Fostret mäter cirka 16 centimeter och väger omkring 100 gram. Fingernaglar har bildats och fostret kan rynka pannan, röra ögonen och svälja. Fostret kan även ta tag i navelsträngen och börja undersöka det vattenfyllda rummet som det befinner sig i. Det omges av ungefär 1,5 liter vatten som byts ut flera gånger per dygn vilket behövs eftersom fostret kissar ungefär med 45 minuters mellanrum. Vattnet fungerar även som stötdämpare.
Redan nu har barnet troligtvis utvecklat sitt smaksinne. Barnet kan höra och rycker till om något plötsligt ljud uppträder nära magen. Ljudnivån inne i magen är annars ungefär lika hög som när man står på en trafikerad gata i staden eftersom alla ljud i mammans kropp förstärks i fostervattnet.



Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback