Fullt upp med en liten bebis....

Publicerat. 2010-04-15 | 17:55:53
I onsdags förra veckan hände det en olycka...
Jag, Melwin & Ludde var hemma som vanligt, Melwin låg och sov och jag fick för mig att koka Melwin nappflaska, så jag gjorde iordning en gryta med vatten, stoppade i delarna och satte grytan på plattan... Melwin började gråta och all uppmärksamhet riktides mot honom, bara mot honom så jag glömmer helt bort att jag satt på plattan...
Mjölken var slut också så jag hade planerat att ta en promenad till Ica, klädde på Melwin, kopplade Ludde och gick ut med han först, när jag gått en sväng funderade jag över om jag skulle lämna Ludde i lägenheten den lilla stund de skulle ta för mig att gå till Ica eller skulle jag göra som jag brukar, lämna han i bilen. Han kan inte vara ensam längre stunder hemma för då ylar han och binda honom utanför Ica får jag inte för Niklas. Nej jag sätter honom i bilen och traskar bort mot Ica....
När jag går hemåt och börjar närma mig lägenheten hör jag ngt som tjuter. Tror det e en bil men när jag närmar mig huset och öppnar entré dörren hör jag att de e en brandvarnare som tjuter, öppnar min dörr och möts av en rökfylld lägenhet, jag ser ingenting där inne...
Jag stänger dörren och ringer 112 direkt samtidigt som jag i panik knackar på hos grannen.
Jag är i chock, tårarna kom och jag kunde bara tänka på hur de hade gått om jag nu hade lämnat Ludde i lägenheten som jag inte gör ofta. Jag har ingen tanke på att det så klart kommer ifrån grytan och nappflaskan jag ställde på spisen, jag trodde att de var tvättmaskinen... sen när grannen gick in och kom utspringandes med grytan kom jag på de... fan jag skulle ju koka Melwins nappflaska...
Räddningstjänsten kom, brankår, ambulans och Polis. De brann inte utan de hade självslocknat så brandmännen som kom med rökdykarutrustning gick bara in och vände. De gick igenom fläkten och skåpen med värme kamera för att se så de inte låg och pyrde någonstans men de gjorde det inte...
Ringde svärfar som kom, han pratade med brandmännen som han så klart känner eftersom att han jobbar som brandman:) Sen åkte vi mot Gingri, på vägen ringde jag Niklas som fick komma hem... Stannade så klart på Apoteket också för att inhandla en ny nappflaska...

Ja såhär kan de gå när man lägger allt fokus på sitt älskade barn...
Som tur va gick det bra, inga större skador mer än en gryta, köksfläkt och en nappflaska. Lägenheten blev ju dock rökfylld vilket resulterade i svart sot precis överallt i lägenheten samt att all textil luktade...
En saneringsfirma kom i måndags och städade precis hela lägenheten. Vi packade ner alla kläder, sängkläder och andra textiler för att tvätta de hos Niklas föräldrar. 30 maskiner blev det totalt... tur att man får ersättning för de:)

Nu är vi hemma igen!! Så underbart! Har bott hos Niklas föräldrar i en vecka, i Niklas gamla rum i källaren på en luftmadrass så gissa om de va skönt att komma hem;)

Här kommer lite bilder...



Inte så mkt kvar av flaskan...




Brann upp i fläkten...




Svart sot precis överallt, detta är på Melwins hylla...
De kröp till och med in i köksskåpen!


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback