Söndag!

Publicerat. 2010-04-25 | 08:19:43
God Morgon!!!
Jag har blivit himla morgon pigg sedan Melwin kom:) Kanske inte så konstigt eftersom han vaknar ganska tidigt, idag är dock ett undantag. Han hade en riktigt skrik period i gårkväll. Han skrev fram till 21 och sen lugnade han ner sig och låg mest och skrattade och pratade, så underbar när han gör så:)
Sen somnade han väl vid 23 tiden, han fick en ordentlig portion mat innan. Nu är klockan 8 och han sover fortfarande, han gnydde lite vid kvart över 7 men jag lät han vara lite för de var inte så hysterisk och han somnade om:) Han ligger så gott i sin vagga och sover, skönt att han och vi får sova en hel natt. Niklas sover för övrigt också, han snarkar som jag vet inte vad där inne i sängen;) Kan väl tycka att han lägger sig sent men när han gråter så finns de inte så mkt att göra, sen kan jag tycka de e skönt eftersom att vi får sova hela natten. De behöver vi med tanke på att han gråter endel på dagen också och vill helst bara sova små korta stunder. Exempel på de var i går, efter att jag varit på Lager 157 åkte jag till Niklas föräldrar för de skulle bjudas på grillat, just nu håller de på med ved, klyver och kör in så jag skulle fortsätta med att köra in torr ved i källaren som jag började med i går, vi la ner han i vagnen men han bara skrek, fick vagga lääänge och sedan sov han max 10 min!! Man får liksom inget gjort.

När vi kommit iordning ska vi åka till Niklas föräldrar igen. Är ju skönt väder och då vill man gärna vara ute, i går städade jag och Niklas pappa ur deras uterum. Vi plockade ihop massa skit som ska slängas och de tänkte jag köra till tippen idag så vi blir av med de. Niklas pappa är bra på att jobba lite för mkt, han jobbar ju dygn som brandman och de dagarna han är ledig mellan passen jobbar han som rörläggare... och han e ganska bra på att ta åt sig för mkt och har samtidigt stora planer hemma och de kommer ju lite på efterkälke, så när jag kommer dit får han eld i baken, han tycker de e kul när jag sätter igång:)
Får väl se vad som blir nästa projekt, han pratade om att högtryckstvätta mattorna och de kan ju jag göra;) Sen ska vi måla ute möblerna, som för tillfället har en ful klar blå färg men de ska bli grå, de tänkte vi göra näst nästa vecka när Niklas slutat jobba så han kan ta Melwin och jag kan måla i lugn och ro:)
I ett sånt läge hade man gärna velat att han sov en bra stund i sin vagn men de kanske kommer....

Klockan 2 idag kommer Niklas kompis Christian och hans tjej Jenny som för övrigt ska få en liten bebis i juni:) Jenny läser till nagelteknolog (tror jag de heter) och nu måste hon "öva" på att göra förlängningar så jag ska vara försökskanin idag;) Ska bli super roligt. Har alltid velat testa de:)

I mrrn, äntligen ska jag och Melwin åka och hälsa på Linda, Tindra och Daniel i Eskilstuna!!!
Klockan 6 i mrrn bitti (ja sååå tidigt men någon timma senare kostade biljetter 6 ggr mer än kl 6 så då väljer man ju de) Ska bli såå roligt att få träffa dem igen, denna gången har vi båda bebis och vi har bara sett dem på bild:)
Ska hitta på massa kul saker, Ikea, Tuna Park, hälsa på deras föräldrar och ja de vi hinner med:) Jippie!
Så i kväll måste vi packa, som tur e kan man låna de mesta från Linda så vi ska bara ta med oss lite kläder och hygienatriklar.... Ska ju ha med mig vagnen och bilstolen och sen tänkte jag ta den lilla rullväskan, hade velat ha en större ryggsäck men de har vi ingen:(
Vi kommer hem på onsdag eftermiddag igen!!!

Nej nu ska jag passa på att ta på mig och äta frukost innan mina älsklingar vaknar!!! Som för överig fortfarande ligger och sover;) (8.15)

Kram 


Jag och Linda i början av feb när jag var där och hälsade på. Här ligger Melwin och Tindra i magen och för övrigt ser vi inte allt för fräscha ut;) Får bli ett nytt kort nu när vi åker dit:) ha ha 
Tror att de är ganska exakt 20 dagar innan Melwin kom...


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback