Nu är han här, vår älskade Melwin

Publicerat. 2010-02-28 | 18:59:11
Onsdagen den 24 februari klockan 22.58 föddes vår älskade son Melwin Niklas Forsberg
Efter många dagars kämpande med igångsättning slutade det med ett kejsersnitt då vattnet gick redan på måndagskvällen. Tisdagen bestod av dropp men utan framgång och så även i onsdags.  Så i onsdags kväll rullade jag mot operation för att äntligen få se vårt mirkael som legat i min mage i ca 9 månader.
Oj va nervösa vi var, jag skakade som ett apslöv och Niklas sa inte mycket. Såg på honom att han tyckte det var jobbigt att se mig där. Efter bara ca 10 minuters spänd väntan hörde vi äntligen skrik, han var ute:)
Vi fick se det lilla knytet en stund innan Niklas klippte navelsträngen och följde med till förlossningen för att mäta och väga "skruttis" När de var klara med mig fick jag åka vidare till uppvaket, och efter ca en timma kom en stolt Niklas med vårt lilla mirakel som jag äntligen fick hålla.
Sååå liten och så underbart söt. 2470g och 47 cm lång.
Vi var såå lyckliga. Vi bara log och njöt, en helt otrolig käsnal som man inte kan föreställa sig för än man får uppleva det.
Efter en stund åkte vi vidare mot BB, Niklas fick tyvärr inte stanna kvar då de var fullt och jag mådde skit efter snittet. Jag hade fruktansvärt ont och kunde inte göra mer än att bara ligga.
På torsdagen fick vi äntligen ett eget rum efter mycket tjat och Niklas kunde sova över och hjälpa mig upp på benen.
I lördags fick vi äntligen åka hem, jag var uppe och mådde bra och Melwin hade fått sola och mådde bra. Så skönt att äntligen få komma hem.
När vi åkte hem stannade vi till hos Niklas föräldrar för att hämta Ludde och de fick så klart träffa Melwin.
Idag har mina föräldrar varit här på besök. Vi fick massa fina presenter av dem:) Tusen tack!!

Niklas har precis matat den lille, då jag fortfarande inte fått igång min amning. Nu blir det en lugn mys kväll framför tv:n

Kram


Jag och min underbara prins som var helt otrolig dessa dagar.
Här ligger jag på förlossningen och "smuttar" lustgas hi hi


Vi får se "Skruttis" för första gången.
Underbar känsla. Så underbart söt.


Världens finaste.


Stolt mamma:)


Vår älskade Melwin


Stolt pappa..




Kommentarer
♥ Linda o magen:)

Guuuud han är sååå himla fiiiiiiin<3

2010-02-28 @ 20:00:31
URL: http://ninniz.henkeman.com

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback