Snabbt inlägg...

Publicerat. 2010-01-13 | 23:02:20
God Kväll!!

Klockan är snart elva så det blir ett snabbt inlägg innan sängen...

Idag har vi hunnit med ganska mycket!
Vi vaknade tidigt för en gångs skull;) Klockan 9 skulle vi vara på mödravården.
Idag tog de inga prover på mig utan de kollade bara blodtrycket, lyssnade på bebisens hjärta som idag låg på 134, lägst hittils och Niklas jublade:) De "sägs" att hjärtljud under 140 betyder pojk och över 140 betyder tjej, och de har ju jag skojat med honom om eftersom hjärtljudet aldrig legat under 155. men ki fick jag idag så han e jätte mallig;) Får väl se nästa gång hur de ligger.. ska tillbaka den 27 januari!
Hon mätte också magen, som kallas SF mått. Idag var det hela 31 cm vilket är precis som det ska vara. Därefter kände hon efter om bebisen fixerat sig, alltså om huvudet ligger neråt och de gjorde det:) Inte så jätte bekvämt när hon känner efter dock men roligt att veta hur det ligger. Hon förklarade för oss på ett ungefär var rygg, rumpa och ben befinner sig:)
Bebisen är väldigt vild på min högra sida av magen, den sparkar på ordentligt... Och jag tycker att jag känner mer och mer för varje dag som går vilket är helt underbart!
Har börjat få ont av foglossningen igen, det går liksom i perioder, har varit lugnt ett tag men i går kunde jag knappt ta mig fram på kvällen. Niklas fick hjälpa mig så jag kunde vända mig och lägga mig till rätta i sängen. Han får också hjälpa mig med mina skor för de får jag knappt på mig själv, så jag har lite av en personlig assistent, hi hi!
När vi kom hem från MV så började vi greja här hemma, jag packade ner de som fanns kvar i köksskåpen (nu använder vi engångsartiklar) och sedan torkade Niklas ur alla skåp så de e klart, han har också gjort rent ugnen så den blänker:) Jag har också gjort rent elementet i köket, inte så mycket kvar att göra där förutom golv, lister, fönster och kylskåp! Skönt!

Vi har också fixat med all tvätt idag! Det var endel men skönt att ha de gjort innan flytten...

Vid halv 5 åkte jag iväg och fikade med mina arbetskamrater på Ica Maxi, de jobbade båda två så jag fick också träffa min brukare. I mrrn ska en av mina arbetskamrater operera sig så vi ville ta en fika innan dess:)
Det var super trevligt som alltid att träffa dem!!

Nej nu ska jag nog krypa ner i sängen under mitt duntäcke och förhoppningsvis få upp värmen!! De e sååå kallt i lägenheten, burr.
Blir nog lite sovmorgon för mig i mrrn, men Niklas ska.... hm nej jag behöver nog inte nämna det!! ha ha

Förresten, när vi var på väg hem från MV idag så stannade vi till på (nästan så jag inte vågar skriva ut det) hm Rusta för att köpa några fler flyttlådor, vi hade inte riktigt med lådor så vi skulle klara oss. 10 st för 199 kr helt OK!
De e ju packade 10 & 10 så Nikals tog första bunten i högen men då gick en av lådorna sönder så han ställde undan den och tog nästa hög, jag tyckte att den såg väldigt tjock ut högen och när vi var på Rusta sist så stod det en kille framför oss som köpte  flyttlådor, och han såg då att det bara var 9 st i högen så jag räknade antalet lådor i vår hög, 13 st!! Vi gick glatt till kassan, och betalade vårt 10-pack med flyttlådor:)
Buntar de fel får de allt skylla sig själva, en låda kostar ju 25 kr st ha ha!!
GOD NATT!!

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback