Välkommen 2010...

Publicerat. 2010-01-01 | 21:50:30
God Kväll!!
Då var det nya året 2010 här vilket jag och Niklas ser fram emot:) Om 70 dagar har vi beräknad förlossning, vi ska bli föräldrar:)
Vi ser också tillbaka på 2009 som ett bra år, vi förlovade oss och fick den 8 juli reda på att jag var gravid:)
Sen har det väl varit upp och ner med jobb men vi har klarat oss bra ändå!
Nej, detta året har varit med än välkommet, nu känns det närmare bebis när man inte längre är inne på 2009:)

I onsdags kväll var vi ju hos Niklas kompis och hans familj i Partille och hälsade på, vi hade bestämt att vi skulle äta pizza och se på bingolotto och så blev det:) Var en riktigt trevlig kväll! På vägen dit stannade vi till hos några andra i partille för att jag skulle testa en gravid jacka som hon hade ute på blocket, jag har ju ingen jacka just nu som går om magen, och tro det eller ej, den passade. 100:- skulle hon ha för den så jag slog till direkt:) Dom var så himla gulliga så innan jag skulle säga hej då kom hon med 2 påsar fulla med blöjor som blivit kvar efter hennes 10 månaders dotter, hon ville inte slänga dem så jag fick dem:) Var de allra minsta som man har i början! Toppen, de lär ju gå åt:)

I torsdags åkte vi till Niklas kompis Tony med familj när vi gjort oss klara. blev väl runt 13 tiden.
Vi satt till en början och pratade och så klart gosade med lilla Zimon som i mrrn blir 1 månad. Nikals ska för övrigt bli fadder till lilla Zimon, han blev tillfrågad i går och blev väldigt glad, så i feb blir det barndop:)
Efter en stund blev det mat, det bjöds på vitlöksbröd, fläskfilé och sen hade Madde spritsat mos i portionsstorlekar och gräddad i ugnen, super gott. Till efterrätt fick vi hemmagjort vaniljglass med varm banan & choklad.
Under kvällen spelade vi spel, bla TP och Alias. Alias var ritkigt roligt! Man var 2 och 2 och skulle förklara ett ord på tid och man skulle klara så många som möjligt vilker resulterade i att man blev uppspelt och gapade endel men kul var det:) Jag och Madde vann första omgången, andra gången gick inte så bra för jag spelade med Tony och han var lite väl rund under fötterna det sista så vi la ner spelandet:)
Jag och Niklas åkte väl inte från dem för än vid halv 3 tiden, tror jag kom i säng vif kvart i 4.. ha ha
Men trevligt hade vi!! Tack för en bra kväll:)

Idag sov vi ganska länge med tanke på att vi la oss sent:) Nikals var dock uppe före mig och han väckte mig med frukost på sängen idag också:) Gröt & smörgås.. han hade också tagit fram blutsaft och folsyra!! :) Gullig e han!
Jag låg kvar en stund i sängen och njöt av en sparkande bebis innan jag gick upp och tog på mig för att åka ut till Tony med hans mobil som Niklas på ngt sätt fick med sig hem i natt. Vi blev inte kvar så länge utan åkte vidare mot Ica för att handla lite god fredagsmat.. på hemvägen stannande vi även till hos Niklas föräldrar och pratade lite...

Nu är det bara mys i soffan:)
Hoppas ni hade en bra kväll i går:)

Gott Nytt År!! Kram Emelie & Niklas


Jag & Niklas i går:)


Bebis mage:)
Vecka 29 + 4


Denna body har jag fixat:)
Köpte bodyn på Lindex och trycket beställde jag på nätet...
Fick reklam från Vi föräldrar och då kunde man få en body med 2009 på om man blev medlem så jag fixade en egen, tyckte den var lite tuff;)


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback