Vecka 32...

Publicerat. 2010-01-09 | 12:02:24

God Förmiddag!

Lördag idag!
Idag har vi tänkt åka till Niklas pappa på brandstationen för att tvätta av golfen, man kan lugnt säga att det behövs. Kanske dumt med tanke på att det e kallt, men vi ställer bilen där över natten och tar hans bil hem. Vi gjorde samma sak med volvon i veckan, tvättade den och sen fick den stå kvar och torka över natten..
Golfen behöver för övrigt komma in i vämen lite för handbromsen är inte helt som den ska när det e såhär kallt, den liksom fryser och då är det svårt att köra den;) ha ha

Mattan ska ju piskas som vi har i tv rummet också var det ju tänkt, i går hann vi inte med det innan de blev mörkt men idag så ska Niklas fixa de, eller ja han får bära den upp och ner och jag piskar, om jag nu klarar det med mina händer vill säga... jag längtar verkligen tills att de försvinner i händerna, de e sååå obehagligt!Idag

I kväll kanske vi ska gå ut och äta tillsammans med Niklas kusin Lars och hans tjej Lina.
Tänkte att vi skulle gå till Oliven i så fall, grekisk mat! MUMS! Vi skulle höras i kväll, det beror lite på hur Lina mår eftersom att hon har en liten bebis i magen och den spökar lite för henne... Men vi får hålla tummarna att hon mår OK idag!

Idag går jag in i en ny vecka:) Nämligen vecka 32 och det är idag 62 dagar till beräknad förlossning:)
På tisdag kan man till och med säga att det är exakt 2 månader kvar!! Herregud nu går det undan:)
Nu är det nära, längtar så otroligt mycket att det inte ens går att beskriva i ord. Ska bli så spännande att få reda på vem som ligger där inne och sparkar som en tok;) Kille eller tjej?? Vem är hon/han lik? mig eller Niklas?
Har hon/han fått Niklas underbara långa ögonfransar? Mycke eller lite hår? (jag var ju för övrigt helt skallig, så jag hoppas ju på att hon/han får Niklas kallufs:) Ögonfärg? Gröna eller blå? Mina eller Niklas tår, ha ha vi båda hoppas på att hon/han får mina tår!! Niklas har världens längsta, de e inge fina ha ha!! Tå nr 2 är längre än stortån:) Lovar att Ni ska få bild på hans fot och bebisen sen när den kommit...
Hoppas att bebisen hjärtljud ligger normalt direkt på onsdag när vi ska till BM, och att mitt socker är ok! Ska välja en bra frukost innan jag åker, inte frö att jag äter dåliga frukostar men sist drack jag ett stort glas äpple juice och kanske var det de som spökade?!  Ska ju vara där kl 9 och de e ju precis efter frukost!

Hoppas Ni får en bra Lördag, det ska vi i alla fall ha!!

Kram

Vecka 32

Kroppen: Man kan lätt bli andfådd när man gör något ansträngande trots att lungkapaciteten har ökat. Att man blir andfådd är helt normalt, barnet får lika mycket syre oavsett hur flåsig man känner sig. I slutet av graviditeten kan trycket på pulsådern bli för stort om man ligger på rygg, vilket kan göra att både du och barnet mår illa. Barnmorskan brukar därför rekommendera att man ligger på sidan när man ska sova. Det brukar även vara den ställning som känns bäst, det kan vara skönt att ha en kudde som stöder upp den tunga magen lite.
I vissa landsting görs ett extra ultraljud i vecka 32 för att kontrollera att barnet växer som det ska.

Barnet: Vid den här tidpunkten väger barnet cirka 1500 gram och är ungefär 40 centimeter långt. Nu har barnet något bättre kontroll över sin kroppstemperatur. Lungorna är färdiga och barnet ligger nu och tränar dem genom att andas ner fostervatten i dem, ofta med hicka som följd. Tånaglarna växer allt mer. Barnets sparkar blir nu mer som kraftiga knuffar och man kan lätt särskilja olika kroppsdelar från varandra. Ibland kan man kanske känna något spetsigt som rör sig hastigt tvärs över hela magen, det kan vara ett knä eller en fot. Genom att barnet hickar kan man också få en uppfattning åt vilket håll barnet är vinklat, hickningarna känns som mest från barnets rygg.


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback