Vår lilla prins har fått en gåstol:)

Publicerat. 2010-07-20 | 22:53:26
Idag var jag och Melwin på Babyproffsen, jag skulle få en ny suflett till sittdelen då en bygel stack ut och sen skulle vi köpa en gåstol till vår lilla prins. Hans kusin Saga har en och hon tycker den e så kul, och nu hade de erbjudade på en för 399:- Tyckte de var ett bra pris för andra kan ju kosta närmare tusen kronor men denna är helt OK. Niklas satte ihop den och Melwin fick testa, han når dock inte ner med hela foten utan bara med tårna men han lyckades putta iväg sig ngn centimeter och han fick igång ljudet på den och leksakerna var roliga!! Han va så söt när han satt där, och oj va han koncentrerade sig på sakerna:) Vår lilla sötis.
Nu sitter han med oss och äter också i sin nya matstol. Spännande. Han får lite smakprover samtidigt och idag åt han faktiskt en liten portion med havregröt som jag blandade i mangopuré i. Så roligt från dag till dag hur det ändrar dig! De första gångerna visste han inte riktigt hur han skulle göra med det i munnen och de mesta kom ut men idag fick han som sagt i sig de mesta, han lär sig mer och mer. Just nu får han ganska lite smakprover då vi inte vill att han ska vänja sig vid det innan vi åker till Turiket. De e ju en månad i mrrn tills vi åker och vi tycker det e lite smidigare med ersättning där nere:) Slipper vi packa med oss massa matburkar, e ju så mycket annat som ska med!!
På torsdag ska vi till BVC, han ska få sin 2:a omgpng med spruta, blir bara jag som förljer med för Niklas tycker de e jobbigt med sprutor, han skulle nog till skogen istället:) Ska bli spännande och se hur stor vår lilla skruttis blivit nu:)
Åh va vi älskar honom!!!
På lördag ska Melwin träffa mormor och morfar, de va länge sedan!! 3 veckor närmare bestämt, undra om de tycker han blivit större:)
Körde igång med vikten idag, nu känner jag mig motiverad, idag har det gått jätte bra. Ska bli roligt att de hur mycket jag klarar att gå ner på en månad tills vå åker, unnar mig där nere och sen kör jag järnet igen när jag kommer hem!!

Här kommer lite bilder på vår sötis!!


Koncentrerar sig på lekdakerna:)





Så glad!!!


Testar pappas hörselskydd:)


Sötisen ligger nakenfis när vi var i Eksjö:)


Man ska väl äta från tallriken?


Glad!!


Tar sig ett bad i Kickis diskbalja;)


Badar med farfar:)


Pappa & Son mys!





Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback