Lite bilder...

Publicerat. 2010-03-09 | 23:40:46
Ber om ursäkt att jag inte skrivit på ett tag.
Det blir liksom inte av bara. Vi alla mår bra, blev dock inlagda igen förra måndagen pga Melwins gulsot inte riktigt var bra! De var jobbigt till en början, han var så himla slö att BM pratade om NEO avdelningen ett tag och både jag och Niklas bröt ihop, men efter bara en liten stund så blev vår älskade lilla skrutt bättre och fick i sig mer mat vilket var skönt! Vi fick vara kvar tills på onsdag, vi blev inte utskrivna utan fick pbara permis. De ville inte riktigt släppa oss så vi skulle vara tillbaka på fredagen igen och de var vi. Läkaren undersökte honom och hon tyckte att han var mycket finare i färgen och att han var godkänt för hemfärd och sedan dess har vi varit hemma tack och lov.
Dagarna har bestått av vila, lite besök och lite barnvagnspromenader:)
Dock inte det lättaste att köra barnvagn i detta skit vädret. Men gus så skönt det är när man kommer ut. Våren är verkligen i antågande.
I går var BVC här på hembesök, vi fick lite information, gick igenom förlossningen och sedan var det dags att väga Skruttis. Vi har varit lite oroliga i helgen för han äter inte som de säger att han ska, men vågen visade tvärt om! Han hade gått upp 200g sen i fredags. Pust och stön. Vilken lättnad!!!
I går kom också Melwins farmor och farfar hit med lite presenter till oss alla tre eftersom jag och Niklas fyllt år och Melwin kommit till världen. Niklas fick pengar, jag fick en super fin orkidé och Melwin fick 2 set med kläder, en nalle samt 1000:- i kontanter, tusen tack!!
Idag har vi haft besök av Trygg Hansa, de gick igenom barnförsäkring med oss. De verkade bra så de blir nog så att vi tar dem.
Idag fick vi även pappren från Skatteverket. Nu har vår lilla goding ett fullständigt personnummer:) Och vi har fyllt i vad han ska heta, Melwin Niklas Forsberg:)

Jag fick besöka vårdcentralen idag också, mitt snitt varar så jag kände att jag ville visa upp det så det inte blir ngt! Jag äter ju antibiotika men man blir ju lite orolig!
Men hon sa att de såg OK ut, fick en kompress på och hon försökte även trycka ut men det kom inget. Jag skulle hålla koll på den och höra av mig igen om det blir värre.
Annars mår jag bra, jag kan röra mig bättre och har inte riktigt lika ont. snittet gör dock fortfarande ont.

I kväll har jag kommit i kontakt med massa unga mammor i borås som bestämme rlite träffar då och då. Jätte roligt!! Jag känner ju ingen och mamma gruppen som jag ska börja i framöver här på BVC i fristad kommer nog inte innehålla så många i min ålder så jag kommer hänga på de andra träffarna också:)

Här kommer lite fler bilder:

Kram


Är man född under OS så ska man ju ha en OS mössa, denna har Melwins mormor stickat:)



Melwin ligger och spanar när han ligger i sol sängen.






Lik pappa men söt ändå;)





Kommentarer
♥ Ulrika

Ni har verkligen världens finaste kille och vet du Emelie, Melwin har världens bästa föräldrar. Ni kommer klara detta galant.

Ha de gott, glöm inte krama lilleman.

Kram Ulrika

2010-03-10 @ 10:40:03
♥ pappa/morfar

lite dålig fart på uppdaterings tempot här va.

2010-03-21 @ 11:34:34

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback