Vårtecken!!

Publicerat. 2010-03-23 | 00:53:17

Hejsan!
Nej man e inte lika flitig här längre, kan ju bero på att man inte har lika mycket tid över som man hade innan man fick en liten bebis.
Dagarna går just nu åt att trösta lill killen när han gråter, vi misstänker att det e lite strul med hans lilla mage. Han spänner sig så och tar i allt han har så han blir alldeles röd i ansiktet och det slutar bara med en liten fis:) Stackarn.
För tillfället får han ingen ro till att sova om man lägger ner honom tex i sängen eller på soffan, han somnar i vagnen när man är ute och går eller om man sätter han i bilstolen. Men annars tar de bara 10 min så är han vaken igen. Enda stället som går att sova på är på mammas arm. På nätterna sover han, dock inte i sin säng utan mellan mamma och pappa såklart:)

Idag var vi som vi brukar på dagarna ute på en promenad, inte jätte fint väder idag men helt ok att promenera i.
På vägen hem gick jag förbi några land där vårtecknen börjar visa sig och blev jätte glad när jag spg det. Massa snödroppar och i ett av landen stack det upp massvis av krokus knoppar:) All denna snö har ju gjort att man trott att våren är LÅNGT borta men icke, den är verkligen i antågande. Jag tycker att snö högarna här utanför blir mindre och mindre för varje dag som går, snart har vi ingen snö kvar på vår uteplats och jag kan ju inte annat än att längta efter att man får göra iordning där ute:) Sopa och göra rent, ställa ut möblerna och så klart plantera lite fina blommor och göra det vår mysigt!!

I morgon är det tisdag och då kommer mina två mostrar på besök, de ska bli roligt att de kommer och hälsar på. Inger skulle ha med sig helgrillad kyckling som vi skulle äta till lunch. Sen skulle de ta med mig till en butik som heter Choice här i Fristad, där ska jag få välja ut kläder till Melwin som de ska ge honom:)

Annars är det lugnt i veckan som kommer. På torsdag ska vi till BVC igen för att de hur mycket skruttis har växt till sig. Förra tisdagen hade han ju gått upp till 3190g och var 51,5 cm lång!! På lördag vill jag åka till Lidköping, jag och Niklas pratade om de förut och det är lätt över 2 mpnader sedan vi var där!! Så de e på tiden nu!!
Har lovat mina gamla arbetskamrater på JC att kika förbi, går nog in en sväng på MQ också och säger hej, jag tror inte ens att de vet om att jag fått bebis, sen träffar man alltid ngn man känner på lördagar i Lidköping och de tycker jag ska bli lite kul, visst vill man visa upp de lilla livet;)

Har börjat planera dopet lite smått, ringt och bokat dag i alla fall så de e klart. Sen har man ju lite funderingar på vad man ska bjuda på osv. Men det e ju ett litet tag kvar tills vi ska ha dopet!

Min vän Linda har fortfarande inte fått ngn bebis, de som skulle vara 10 dagar mellan oss har nu hunnit bli en månad, Skruttis blir redan 1 månad på onsdag. Heeelt galet va fort de gått.
Vi får hoppas att den lilla bebisen snart vill titta ut! Idag hade hon i alla fall beräknad förlossning så nu kan de ske precis när som helst!! Spännande!!

Den 9 april kommer min faster med familj på besök från Stockholm. De vill ju så klart hälsa på Melwin. De ska bli jätte roligt, sist jag träffade dem var på höstlovet, alltså i oktober förra året:)

nej, klockan är snart halv ett. Dags att lägga sig kanske. De andra tre ligger redan och sover, eller nja jag hör att Skruttis ligger där inne i sängen och knorrar lite:) Min underbara älskling. Jag älskar honom så otroligt mycket så det går inte beskriva med ord. Han är det bästa och finaste som finns....
God Natt på er, vi får se när vi hörs igen!!

Kram

















Kommentarer
♥ Mormor

Gud va söt han är!!!!

2010-03-23 @ 20:45:18

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback