Kusiner...

Publicerat. 2010-05-09 | 22:21:49
Då var snart denna helgen också förbi!
För mig och Melwin har det varit en ganska lugn helg medans Niklas har jobbat. Han sa i går att han tycker det e jobbigt och de kan man ju förstå, jobba på natten e väl inte det roligaste men jag sa till honom att det nog tar ett tag innan man kommer in i den rutinen, och sen e de nog inte så konstigt att han e trött nu med tanke på att han jobbade 40 h förra veckan och sen jobb hela helgen. Vi bestämde de också att när han ska sova så ska jag försöka åka iväg en stund om Melwin e allt för skrikig. De gjorde jag idag, jag tog med mig Melwin till stan en stund och Niklas hade sovit riktigt bra, skönt de.
I går var Niklas föräldrar barnvakt åt Nikals brors barn Felicia och Saga, som så klart blir Melwins kusiner:) Vi åkte dit och hälsade på dem, Felicia fyllde 7 i början på året och Saga är snart 7 månader...

I mrrn ska jag och Melwin åka till Skara och träffa Emelie och Malin och deras söner Melvin och Melker. Vi ska gå på öppna förskolan och sen luncha. När jag varit i Skara ska jag åka hem till mina föräldrar och hälsa på:)
Åker i mrrn bitti typ vid 8, bra de för då får Niklas vara alldeles för sig själv.

Nu i kväll har jag plockat iordning lite här hemma. Melwin satt snällt i sin babysitter och spanande och lekte med sin nya arm-skallra, en skallra man sätter fast runt handleden, han tyckte nog den var kul för han viftade runt armarna ordentligt och han rörde sig så mycket att han fick babysittern att vagga:) Min lilla pluttis.
Han tröttnade efter en stund men då satte mamma på dammsugaren och då blev han lugn en stund till så mamma fick göra klart:) Sen blev han förbannad så jag satte honom i bärselen, och då sten somnade han. Bytte blöja på honom precis och bäddade ner honom i vaggan, de brukar gå vid 21 tiden för då ligger han där och pratar för sig själv men idag gick det inte, nu ligger han och skriker, har varit inne och gett honom nappen 3 gånger men de verkar inte funka, ska göra ett försök till och se om han kanske somnar. Annars får jag ta upp han en liten stund.
Ska hänga upp tvätten som e i maskinen och packa Melwins skötväska inför i mrrn sen ska jag lägga mig i soffan och kika lite på tv, om de e ngt bra på TV vill säga. Tror de var repris av efterlyst kl 23 men e ju ganska sent...

Nej Melwin vill inte somna, jag får ta upp honom och mysa lite så kanske han lugnar sig...
Får spara inlägget i utkastet för jag ska lägga in några bilder också:)
___________________________


Så nu är min lilla plutt lite lugnare, nu sover han så gott i sin vagga. Jag tog upp honom och hade honom tätt intill mig en stund och pussade ordentligt på honom. Gav honom lite mat också:)
Här kommer de lite bilder....
kram

Just de ja, i torsdags var vi i Lidköping på AW foto och tog kort:) De kommer med i NLT i veckan förhoppningsvis:)


Melwin med sina två kusiner.



Han e så söt på kortet:) Min lilla prins.


Melwin somnade gott i kusin Sagas vagn:)


Skruttis med en ny napp som jag beställde av en tjej i höstas:)


Melwin i bilen.


Jag och Melwin i Eskilstuna. Melwin testar den nya kepsen som han fick av Tindras farmor.


Sötis.


Melwin i den fina Pippi tröjan som han fick av mormor när han föddes, nu passar den ganska bra. Mormor hade med sig en mössa också sist hon kom hit:) Sååå söt blev han, men de får ligga i lådan ett litet tag än. De e lite stort fortfarande.


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback