ÅKA PULKA FÖR FÖRSTA GÅNGEN...

Publicerat. 2010-11-09 | 20:20:47

Ja det är väl ingen som undgått att de kommit snö, mycke snö!! I alla fall här i Borås...
När det vankas snö är min sambo som på nålar. Han tittar ut i tid och otid, han var till och med uppe i natt flera gånger och kollade läget. Svår väckt i vanliga fall men i morse när jag och Melwin gick upp för att åka till öppna förskolan satte han sig upp direkt och berättade att de var snö ute!! Som en liten barnunge på julafton men i hans ögon är det bara jakten tror jag;)
Som sagt, jag och Melwin var på ÖF idag, och idag var de lite mer barn. Melwin kröp glatt omkring och kände på de barn han kom åt men också smakade på alla leksaker han kunde få tag på, sådär mysig kanske med tanke på att de e många barn som dreglar ner leksakerna!! Hm ja jag vet inte, kan ju inte ta ifrån han alla saker heller...
Sångstund och Melwin pratade på under sångerna och hade jätte roligt!
Fika och till en billig peng fick jag en nybakt smörgås med ost, saft och Melwin fick banan och majskrokar!! Betalade 9 kr för de. Perfekt!!
På fredag är det tänkt att vi ska dit igen, började prata med en av tjejerna där som jag faktiskt gick i samma mammagrupp som men eftersom att jag bara gick en gång så blev de aldrig att man fick kontakt med ngn! Men hon är ett år äldre än mig och har två flickor, en som är lika gammal som Melwin, skiljer bara 2 veckor och hennes andra är 2,5. Och även dom bor här i Fristad...
Åkte hem och hämtade Niklas/pappa och åkte in till stan, Niklas skulle köpa grejer till jakten och sen lunchade vi!
När vi kom hem hämtade Niklas Melwins pulka i förrådet, vi tog på honom full mundering och satte honom på pulkan och han tyckte de var roligt, soeciellt när pappa sprang lite och fick sladd på pulkan, då skrattade han ordentligt!
Sötunge!!
Nu i kväll har han varit lite gnällig,vill bara vara med mamma. Gissar på att de e tänder på g.. men jag bara gissar! Vet inte vad de kan vara annars.
Efter gröt och efterrätt blev han på bra humör och åker nu runt i sin gåstol och leker pajas!! han har sin tomteluva på sig:) Skulle se om den passade och han låter den sitta på!! Vår lilla tomtenisse, världens sötaste lilla nisse!!

HADE VARIT KUL OM NI KUNDE KOMMENTERA LITE, NI ÄR ÄNDÅ NÅGRA SOM ÄR INNE OCH LÄSER!!!



















 


Kommentarer
♥ Malin Bergh

vilka fina vinterbilder, här i skara har d blåst så mkt så vi inte kunnat ha pulka premiär ännu, men hoppas på mindre vind i morgon...

2010-11-09 @ 20:27:28
URL: http://berghkjellkvist.blogg.se/
♥ Linda o Tindratjejen!

hörru sicken snygg jacka du har:P moahahaha!



min karl har inte hämtat hem vår pulka ännu! SEGIS! haha sötunge!



PUSS kom hit SNART!!!!

2010-11-09 @ 20:53:20
URL: http://ninnizliv.blogg.se/
♥ Chris

Åh titta- där sitter han ju som en riktig liten kung! Super söt! Jag blev oxå sugen på pulka idag- så måste höra mig för lite här i stan vart man kan få tag på babypulkor. Tror min lille kan tycka det är lika skoj som Melwin. :-)

2010-11-09 @ 23:28:09
URL: http://chrisdahlin.blogg.se/
♥ jenny

åå vad myssigt det ser ut med pulka tore har önskat sig en i julklapp då hoppas vi att det finns snö =)

2010-11-10 @ 14:04:12
URL: http://angelmhorn.blogg.se/
♥ Elin

Din lilla son är så söt och såg ut att trivas i pulkan :)

2010-11-14 @ 13:31:06
URL: http://helloeliin.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback