Ludde

Publicerat. 2010-11-19 | 18:01:31
I går skulle Niklas iväg och jaga tillsammans med ett annat jaktlag och Ludde fick ju så klart åka med. Jag och Melwin sov vidare men jag vaknar snart av att hemtelefonen ringer och de går fram många signaler men jag orkar bara inte gå upp. Mobilen hade jag på ljuslös så jag kollar den och ser att det är Niklas som ringt flera gånger. Jag ringer upp honom och han är helt förtvivlad och berättar att Ludde blivit påkörd av en bil. De hade tydligen stått och disskuterat hur de skulle göra och en av jägarna hade brottom iväg och tänkte väl inte på att Ludde var ute och hälsade på dem andra, Niklas hade viftat med armarna för att varna då att Ludde var framför bilen men han hann väl inte reagera!? Först lät de ju väldigt allvarligt och han bad mig att ta fram Luddes försäkringspapper för han skulle åka in med honom! Jag går upp och efter en stund kommer de hem, Niklas bär in Ludde och lägger honom i sin korg, jag såg då att de inte verkar vara så allvarligt, mest utliga skador i form av tre sår och Ludde gnäller lite när man rör vid dem. Niklas börjar ju dra upp operation och röntgen och massa sånt men jag säger åt honom att de är inte så farligt, brutit ngt har han inte gjort för han böjer och rör på tassen.
Niklas ringer in till Blå Stjärnan och han får komma in direkt så han byter bara om, bär ut Ludde till bilen igen och åker iväg. De dröjer inte länge för än han kommer hem igen och nej de var inte så farligt men Ludde fick stanna kvar en stund för att få smärtstillande och under den tiden vara under observation!
Jag jobbade i går mellan 15 och 19 så jag och Niklas åkte och hämtade Ludde efter att Niklas hämtat mig på jobbet. Melwin var hos farmor oh farfar under tiden!
Allt hade gått bra och han fick följa med oss hem men har var fortfarande på verkad av de smärtstillande han hade fått så han sov resten av kvällen i stort sett.
Så allt gick bra... De tråkigaste är ju att ett besök hos Veterinären är dyr och de blir ju ännu tråkigare när någon annan orsakat skadan. Men Niklas har kontakt med jägaren i fråga så vi får väl se hur detta löser sig. Han ringde ju och bad om ursäkt och de har varit i kontakt med försäkringsbolag och så...


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback