Räkningar, iordningplock och chansning...

Publicerat. 2010-10-23 | 20:34:19
Lördag kväll! Skönt!
Idag har jag jobbat, de gick bra. Tiden gick väldigt fort idag, hade inte många samtal under de fyra timmarna men jag hade massa att packa så de var kul! Melwin var hos farmor och farfar under tiden och de hade gått jätte bra. Han hade busat med sin kusin som också var där och sprang runt i sin gåstol som en vilde!! Skönt att de går bra att lämna bort honom!
Niklas är iväg och jobbar, jag har precis fixat klart räkningarna så de bara är att godkänna på måndag när lönen kommer!! Har väl sagt det förut men jag vill ha de överstökat direkt, varför vänta liksom! Man har ju inget val, de ska ju betalas.
Började plocka iordning lite här hemma, var inne på toa och började fundera på om Melwins skötbordsunderlägg går att tvätta, kikade på tvättrådet och där stod ju givetvis handtvätt! Handtvätt på den, de blir ju inte rent. Senast i morse kissade han på mamma och på allt annat i hans närhet och de har hänt några gånger sedan han föddes och de känns ju inte så mysigt med tanke på att de också hamnat på underlägget!! Är väl tänkt att man ska kunna använda den till nästa bebis också, men jag gjorde en chansning, nu ligger den i tvättmaskinen. De får bli som de blir. Går det åt skogen får jag väl köpa mig en ny i Ullared den 2:e november, de e ju inte så dyra där. Hellre de än att den ska vara äcklig!! Min lilla prins somnade vid halv 8. Man kan lägga han i sängen men efter en liten stund blir han jätte ledsen, gör vi iordning en flaska välling och ger honom i sängen och då somnar han nästan direkt efter det:) Skönt att han somnar lite tidigare nu, innan var det ju efter kl 9 ngn gång men såhär på kvällen känner man ju för att ha lite ensam tid!!
Ska plocka klart här hemma, tända lite ljus, mysa ner mig i soffan med ett glas cider och kl halv tio ska jag se på filmen Juno på fyran:)

Och i morgon!!! Min underbara lilla plutt blir 8 månader!! Jag fattar de inte! Vart har tiden tagit vägen!!??
I 8 månader har jag haft min älskade son som jag älskar mer och mer för varje dag som går, han är mitt allt, det bästa som har hänt! <3


5 dagar gammal...
Storlek 50 på bodyn och på tok för stor, fick vika upp ärmar en bra bit! Lilla plutten!


1 dag :)


Kommentarer
♥ Linda. E

Hej!

Så du ska oxå till Ullared den 2 november?

Då kanske vi möts där inne=)

2010-10-23 @ 22:03:16
♥ Chris

Den bilden på Melwin är så otroligt fin!

2010-10-23 @ 23:01:14
URL: http://chrisdahlin.blogg.se/
♥ Emelie

Tack Chris:)

2010-10-24 @ 15:03:12

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback