ÄNTLIGEN!!

Publicerat. 2010-09-29 | 22:39:16
Nu är det klart med försökringsbolaget, men jag var tvungen att bli arg!
Fattar inte att de ska behöva ta så lång tid och inte hör de av sig heller, idag ringde jag och fick äntligen ett nummer till den tekniker som det fint hetter som har hand om vårt ärende. En trevlig man för övrigt!!
Han frågade om jag hade tid och prata, så vi gick igenom ärendet, han frågade vilket önskemål vi hade, inlösen eller reparation och utan tvekan svarade jag inlösen. Han sa då att vi skulle komma överens om ett pris för bilen så vi båda skulle bli nöjda och så klart att vi skulle kunna få oss en likvärdig bil. Ett trevligt och lättsamt samtal som ledde fram till ett beslut!! Ett 20 minuter långt samtal var det som krävdes för att få reda på de vi väntat på sedan i torsdags förra veckan. Heeelt galet men så skönt att vi fått besked som i slutändan blev inlösen som vi ville och vi tycker att vi fick ut bra för bilen. Vi är nöjda.
Nu ska man bara hitta en bil, Niklas får bestämma känner jag, Volvon är ändå hans från första början och det är han som har betalt lånet på den osv som det för övrigt inte är så mycket kvar på så de behöver man inte tänka på, skönt! Just nu är han inne på en SAAB, han har hittat en som ser fin ut, som är besiktigad, nyservad och nya vinterdäck. Dock tycker jag att den gått långt men de tycker inte han;) Den finns i Tidaholm och de e ju en bit dit men vi får se... som sagt han får bestämma. Nu i kväll sa han att för pengarna som vi får över efter bilköpet (om de nu blir några) ska vi köpa oss en ny säng, den vi har nu trivs jag inte alls i, jag går jätte ont i ryggen och den köpte han ihop med sin förra tjej så de känns som om att de e dags att köpa en annan. Sen ska jag få en kamera också, icke att förglömma och väldigt välkommet då min blir mer värdelös för varje dag som går!!!
Ja vi får väl se hur detta går, men som sagt Niklas är den som får sista orden men jag får ju så klart också vara med och bestämma om ni nu trodde ngt annat:)
Skönt att de e över!!
Nikals tar sig en dusch nu och vi ska väl snart krypa ner i sängen, i mrrn ska vi ju åka till Ullared och sväng. Innan dess ska vi åka till Volvo och lämna in reservnyckeln till volvon samt hämta bilbarnstolen som vi ska förstöra genom att skära sönder bälten och klädsel, för att ingen annan ska kunna ta vara på den när vi slängt den på tippen!!!!

Riktig familjedag i mrrn! Mys!

God Natt!!

Avslutar med några bilder på vår lilla prins som badade i kväll, han är helt galen i baljan, sparkar med benen och viftar på armarna så han skvätte ner hela mamma:)




Lite försiktig i början och höll stenhårt i sin badanka!
Satt bra i baljan själv men mamma satt på sin vakt bredvid!



14 dagar gammal.....
Lilla plutten!!


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback