Trafikolycka!

Publicerat. 2010-09-17 | 23:25:51
God Kväll!
Ja här har det varit en händelserik dag. I förmiddags åkte vi in mot satn, vi stannade på Knalleland för att lämna tillbaka en jacka och Niklas skulle in på Clas Ohlson, efter de skulle vi åka bort till Niklas kusin för att hämta Melwins gåstol som vi glömde där i går men tyvärr kom vi inte så längt! Det är tvåfiligt hela vägen till Lars och vi ligger i vänsterfilen, Niklas vill byta fil så han hade koll i backspegeln men sa ganska snart att de skulle vara omöjligt att byta då de var mycke trafik, helt plötsligt skriker han bara: Håll i dig för fan!!!! Och den smäller det bara! Jag fick panik och Niklas bad mig lugna ner mig för Melwins skull!! Melwin blev rädd när det small och skrek till men lugnade sig snart! Jag gick ur bilen och tog ur Melwin. Ca 8 bilar var med i olyckan så det var mycket folk runtomkring! Det var en långtradere som orsakade hela olyckan!! Han prejade en röd bil och kvinnan i den bilen fick sladd och detta såg Niklas och hon körde sedan in i oss, och vi körde in i bilen framför oss och även den in i den framför. Så de var en seriekrock kan man väl säga. Men vår bil fick mest skador.
Vi alla tre klarade oss utan skador men men rygg har ju inte varit OO sen jag krockade sist och jag känner av i ryggen:( Har tigit alvedon och ipren nu så vi får se hur de blir efter de.
Svärfar jobbade idag också, han e ju brandman om det e ngn som missat det, han tillhörde egentligen inte den bilen som åkte ut men han ville åka med ändå för jag ringde honom precis när vi krockat. När han kom sprang han fram till Melwin det första han gjorde och gan honom en stor puss. Det ös regnade så jag och Melwin satte oss i branbilen så vi inte skulle bli blöta!!!
Då fick Melwin en liten present av brandmannen som körde:)
Nar jag satt i barndbilen kom jag på att nu står vi utan bil, toppen!! Tittade på klockan och såg att den var typ halv 5, jippie volvo är stängt och de e fredag men jag gjorde en chansning och de hade öppet till 5!!! Jag förklarade vad som hade hänt och vi var jätte välkommna att hämta en V70, så jag ringde Niklas kusin som kom och hämtade oss och körde oss till Volvo!! Det är ju inte klart med försäkringsbolaget än så nu står den på oss men de går att ändra i efterhand!!! Så nu har man hyrbil igen då!!!
Hade ju ingen bilstol till Melwin när vi åkte hem idag så han fick sitta i mitt knä, inte de roligaste men vad skulle vi göra, Volvo hade inga kvar att låna ut! Men jag sa det till Niklas att vi får hämta Melwins bilstol på måndag och använda babyskyddet sålänge!!
Men så sa min kära vän Linda att en krockad bilstol får man inte använda, och de visste jag ju!! Men hade ingen tanke på de just då!! Vi blev ju påkörda bakifrån men vi körde ju också in i bilen framför oss. Så nu blir det ju att ta ut en ny så vi hoppas att detta gå fort för Melwin gillar inte babyskyddet;)

Vi mår bra och det är huvudsaken!!
Bilen och allt annat går ju att laga eller få nytt!!



Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback