2010-02-22

Publicerat. 2011-02-22 | 08:30:47


Idag är ett ett år sedan jag och Niklas åkte till Förlossningen för igångsättning! Vi skulle vara där kl 9 på morgonen och innan dess var vi hos Nikals föräldrar för att lämna av Ludde. Spända av förväntan åkte vi vidare mot förlossningen men tyvärr hände det inte så mkt under dagen! Eftersom att jag bara var i vecka 37 var min kropp inte helt beredd på att bebisen skulle ut, jag fick en gelé som fördes upp vaginalt men som sagt inga drastiska saker hände så dagen var väldigt seg.
Som tur va fick vi in en tv på rummet så vi hade ngt att göra under tiden som vi gjorde ctg och mest bara låg i sängen och hoppades på att något skulle hända.
Många nervösa och förväntansfulla släktningar och vänner satt och väntade på samtal men eftersom de inte hände ngt blev det utdraget för dem också.
Kommer inte ihåg riktigt hur många cm jag öppnade mig med hjälp av gelén men de var max 2 cm!
Dagen bestod mest av att göra ctg på bebisen en gång i timman för att se så den mådde bra samt ta blodtryck på mig för att se så jag mådde bra:) Eftersom att jag var så svullen på magen fick vi alltid ligga och hålla de där små dosorna så de fick kontakt med bebisen:)





Kommentarer
♥ Linda

Tänk vad olika det kan vara. Jag blev också igångsatt med hjälp av en gelé. Jag öppnade mej 8 cm på två timmar med hjälp av den. Barnmorskorna blev väldigt förvånade eftersom jag skulle få en dos till på kvällen samt ballong dagen efter.

2011-02-22 @ 08:46:31
URL: http://linchisblogg.blogspot.com
♥ Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa

Vad tiden går fort!

Hur kom det sig att du skulle bli igångsatt redan i vecka 37? Du behöver inte svara om du inte vill :) Jag åkte också in men jag öppnade mig alldeles för dåligt och vi hade inte kontakt med någon på telefon och mamma blev så orolig att hon ringde till förlossningen haha det kom in en stackars undersköterska och sa att det var någons mamma i telefonen shit vad man skämdes. :D Sedan blev jag hemskickad menfick i princip bara vända i dörren och åka tillbaka och några timmar efter kom Vide :)

2011-02-22 @ 11:22:33
URL: http://kristinsandgren.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback