Självrisken från krocken!

Publicerat. 2011-01-10 | 09:40:47
Som ni vet så krockade vi den 17 september förra året.
Vi fick ju ersättning för barnstolen samt bilen men de drog 3000 kr i självrisk då vållande till olyckan inte var fastställt.
Sedan dess har det varit ett evigt tjatande och ringande mellan olika försäkringsbolag för att se hur de går med utredningen av vållande. När jag till slut kommer till IF:s utlandsavdelning får jag kontakt med han som håller i ärendet och får då till svar att de inte finns några bevis för att lastbilen är vållande och att de inte finns några direkta vittnen. JAg blir förbannad och hänvisar då till tjejen som körde på oss som i sin tur träffades av då lastbilen att hon är polis och har själv läst polisrapporten där det klart och tydligt står att lastbilschauffören har erkänt på plats att han körde på henne men sedan i sitt skadebrev skrev han att de var hon som körde på honom. Jag blev så arg på killen i telefon att jag bara skrek till honom och han blev lika förbannad han!! Nu var jag i kontakt med honom i fredags igen och fick då till svar att ärendet var avslutat och de har tagit ställning till att lastbilen är vållande. Fine tänker jag, nu kanske vi kan få detta avslutat en gång för alla. Då säger han att detta stod klart 7 december!!!! I fredags när jag ringde var de 7 januari och vi har inte hört ngt!!!
Ringde vår handläggare i fredags men hon hade givetvis semester. Ringde henne nu i morse och fick då till svar att det är IF som ska betala ut dessa 3000 kr till oss. Jag ringer killen på IF och får motsatt svar. Att hon få Folksam ska betala ut detta och han sa att de var en dålig service att hon inte gjort de. För hon kan ju kräva IF på de pengarna senare! De skiter väl jag i hur de löser de sedan. Ska man behöva ringa och tjata på dem om dessa pengar. Men till slut sa han att han skulle fixa utbetalningen idag så vi har pengarna i veckan!

Jag är så trött på detta nu så jag vill spy på de!!
Så in i helvete dålig service så man blir ju rädd.
Att man som kund ska behöva ringa och tjata i 4 månaders tid för att få reda på någonting???

Tur att man i alla fall kan prata för sig!


Kommentarer
♥ Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa

Ja det är verkligen dåligt att man ska behöva vara som en finne i röven för att få det man har rätt till.



Jag jobbar som undersköterka i personalpoolen i Vara kommun och första januari började jag jobba 25% för att dryga ut mammadagarna lite eftersom jag och Håkan ska dela lika :)

Vart jobbar du?

kram

2011-01-10 @ 11:20:16
URL: http://kristinsandgren.blogg.se/
♥ louise

hjälp! att de ska behöva ta sån tid o att man måste bli arg för det ska hända ngt.. kram

2011-01-12 @ 11:53:20
URL: http://lece.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback