Städning & tvättning!

Publicerat. 2009-07-20 | 22:41:40
God Kväll!!

Idag har det inte hänt så mycket hos oss...
Som Ni vet så var det ju Niklas tur att tvätta idag, inte helt själv dock utan jag sorterar kläderna innan. Det e säkrast för han skulle ju helst vilja slänga in allt samtidig!
Han har inte varit så glad heller för maskinen har krånglat som fan! Tvätt tiden började 12.30 och vid 14.30 var första maskinen klar!!! Men nu är det nog snart klart, han ska snart ner och hämta det sista i torktumlaren, tur att jag var nere och kikade en snabbis förut för han hade tryckt in hur mycket saker som helst i tummlaren så när jag öppnade rök det!! Påbackning på det, ha ha

Jag fortsatte att städa här idag! Det behövdes, vår älskade hund fäller som F*N just nu och de e inge kul!!!

I mrrn ska NIklas ut till hans föräldrar och hjälpa till med veden, jag vet inte om jag ska åka med än eller om jag blir kvar hemma, det skulle bjudas på middag så jag kanske tar golfen ut och äter i alla fall:)

Idag fick jag ett smycke på posten som jag beställt av en tjej... det var super fint! Bild kommer här...

God Natt!!

Detta halsband har Elinor gjort...
gå gärna in på hennes blogg och kika....
KLICKA HÄR

Tv bänken bytte plats med soffan...

Och soffan men tv bänken....
blev riktigt bra!!!

Min prins....:)

En dag i Ulricehamn...

Publicerat. 2009-07-19 | 23:24:09
Hej!
Klockan är nu 23.04 och om en timma är denna veckan slut, jag har precis legat och tittat på dokumentär filmen om Anna Nicole Smith! Den var riktigt bra tycker jag!!

Idag sov jag och Niklas läääänge, kanske lite för länge dock men vi kom hem sent i natt också, lika så i förrgårs natt. Vi har nämligen varit i Ulricehamn fredag och lördag. Niklas mamma och pappa samt Niklas brors dotter var där en svän med husvagnen så vi åkte dit och gjorde dem sällskap. Vi åkte båt, badade (inte jag), fiskade, spelade kubb och grillade...

Blev några bilder från i fredags:)

I dag när jag och Niklas vaknat började vi städa lägenheten, Niklas förjade dammsuga i TV tummet, drog fram soffan och dammsög under den vilket verkligen var behövligt! Då kom jag på att jag ville möblera om i TV rummet, byta plats på soffa och tv bänk, jag har funderat över det ett tag att de vore mysigare om man hade fönstren framför sig än bakom sig när man sitter i soffan!!
Så jag föreslog detta, Niklas protesterade som vanligt till en början men jag gav mig inte utan började flytta sakerna och han hängde på! Det tog inte lång stund innan de var fixat! Och tro mig det blev super bra! Blev en helt annan yta på tv rummet, blev massa golv över...
Till och med Niklas tycker att de blev bra:) ha ha
Bild kanske kommer i mrrn:)

Felicia, Jag, Jerry och Niklas (inte min) åkte över till Ulricehamn i båten för att handla:)

Niklas och Ludde blev kvar vid bryggan, Ludde passade då på att bada lite:)

Jag & Niklas tog oss en tur med båten senare på kvällen:)

Felicia badade med farfar... KALLT tyckte om att de va...

Husvagnen och de små stugorna, detta mysiga ställe heter Kråkebo och ligger på andra sidan Ulricehamn.

Felicia och hennes kompis Vanessa fick inbakade flätor...
(Nu ser ni Ulricehamn city i bild:)

KÄRLEK!!!!

Metade på kvällen, Niklas fick en liten abborre..... (stavas?)

Och jag fick också napp!!!!
En liten liten Gös! Dålig bild tyvärr men ni ser ju skruv huvudet ovanför fisken, kroken på
metspöt var nästan större:) ha ha
Jag gick stolt upp till svärfar för att visa min fångst och han asgarvade, ha ha!!

090716

Publicerat. 2009-07-16 | 21:49:08
Hejsan!!

Torsdag idag!
Länge sedan jag skrev här ser hag, har ju varit iväg några dagar och sen har jag helt enkelt glömt att skriva!
Var ju på en "mini" semester vid Kråksjöarna som ligger i Tranås. Det var trevligt, Niklas farbror och hans kusin m. familj var också där några nätter. dagarna bestod mest i att fiska men även denna gången blev det ingen fisk. Det närmaste fisk vi kom var när Niklas fick napp men just då var han ensam på bryggan och lyckades inte hålla i spöt samtidigt som håven så han tappade fisken stackarn! Han va inte glad efter det och de kan man väl förstå!
Vi åkte därifrån i söndags för att åka vidare mot Kvänum och hälsa på mamma och pappa. Vi fick god mat som alltid:)
Simon åkte med oss hem och var här tills i går, då kom mamma och pappa och hämtade honom!
Vi gick på stan en sväng, åt lunch på Campino och fikade här hemma efteråt innan de for hem mot Kvänum igen!
I tisdags var jag på Borås Djurpark tillsammans med Ulrika och mina sysslingar Tilda, Linus och Albin! Jag fick en gratis entré biljett av svärfar, perfekt:)
Gick runt och tittade på massa djur och grillade korv och avslutade med en glass innan vi åkte hem, på hemvägen stannade de till och kikade hur vi bodde:)

Idag har jag och Niklas inte gjort så mkt, i eftermiddags ringde en man ang ett torp som vi är intresserade av att hyra, de ska ligga ca 4 km från Fristad! Nästa söndag ska vi åka och kika på det. Ingen av oss är inte så glada i att bo på 3:e våning då vi saknar markplan, och Niklas vill bo lite ute på landet och de vill väl jag också egentligen! Så det ska bli spännande att se, det stod att de skulle vara "modernt" så ja vi får se helt enkelt!!
Torpet kostar 2500 i kallhyra så vi ska höra lite vad de betalar sammanlagt som bor där nu för el och så....
Vi vill ju komma undan billigare än vad vi gör nu!!!

Niklas är ute i skogen nu och jagar räv, jag och Ludde e hemma.
Har kikat lite på tv och så....
I mrrn ska vi åka till Ulricehamn och hälsa på svärföräldrarna som är där med husvagnen, jag hoppas på lunch på Bryggan:)

Kram

Här kommer lite bilder...

Detta fina kortet tog Niklas en morgon kl 4.45....

Ludde sitter och spanar...

Niklas i förtältet... han va inte så glad i fotograferingen...

Niklas och Ludde...

Jag:)

Jerry & Ludde

Niklas och Simon skickade detta fina kort på mms i tisdags när de var ute och jagade räv, ha ha

Pingvinerna tyckte jag var söta:)

Lika så mini grisarna...

Linus åker traktor....

Albin också såklart.... de älskar traktorer båda två:)

Albin, Linus och Tilda mumsar på glass...

Mini semester!!

Publicerat. 2009-07-08 | 09:19:23
God morgon!!
Klockan är 9,15 och Niklas har precis blivit hämtad av Jerry, likaså Ludde.
Idag ska vi åka iväg med dem till kråksjöarna som ligger några mil från Borås. Husvagnen ska med och vi stannar några nätter. Niklas kusin och farbror kommer också och ska stanna. Det är meningen att de ska fiska...
Var tänkt att jag och Niklas skulle åka dit ihop men idag kl 16 ska jag träffa min nya brukare som jag ska börja jobba med i höst... de kunde bara idag så jag får snällt stanna hemma och åka senare i kväll!!
Men det spelar inte mig ngn roll, slipper jag stressa:)
Innan jag åker dit ska jag i alla fall åka och köpa mig ett par stövlar för det kan behövas, de ser inte ut att bli ngt vidare väder.
I går var jag med svärmor och handlade, så massa mat kommer det bli. Hon är super duktig på att laga mat!!!

På Lördag hoppas jag dock att det blir det för då ska jag och Nikals åka till Hjo, det är hantverksmässa där hela helgen och på lördag ska mina föräldrar och mina sysslingar med fam dit så vi åker också:) Vi var ju där förra året också....

Jag kommer att ha med miig kameran så klart så de kommer kanske upp lite bilder i slutet på veckan!!

Hm undra var man köpter stövlar, tänkte jag skulle köpa blommiga eller ngt:) ha ha

Ha en bra helg...

Hemma igen...

Publicerat. 2009-07-05 | 11:32:41
Hej!
Då var man hemm aigen efter en snabb visit i Eskilstuna!
Har haft det toppen och de e alltid lika kul att få träffa Linda! Fick också träffa hennes kille Daniel som var super mysig!
I torsdags när jag kom dit åkte jag och Linda till Ikea och kikade lite, jag köpa bla rullgardiner till vårt tv rum och en lampa till sovrummet.
När vi var klara styrde vi bilen hemåt för att möta upp Daniel som kommit hem från jobbet, vi åkte sen och käkade på Bamboo City!

I fredags gick vi upp ganska tidigt, gjorde oss klara för att sedan käka frukost på stan, kikade i lite butiker och sedan hälsade vi Lindas pappa och styv mamma...
På eftermiddagen var vi hos Daniels mamma där vi badade i hennes pool, och senare på kvällen grillade vi där:)

Hemfärd mot Borås igen vid ca 13.

Idag ska vi nog åka ut till gingri en sväng, I kväll ska Niklas jaga!!

Måste också berätta en annan sak:)
Var ju på arbetsintervju i tisdags, ett assistent jobb. I torsdags när jag satt i bilen ringde de och sa att jag fick jobbet:) Överlycklig! Fortfarande oklart när jag ska börja, men ska träffa min nya chef i mrrn kl 11:)

Ha en bra söndag!!

Kram

Svärmor somnade gott i bilen, lite för gott kanske för hon snarkade på bra:)

På Bamboo City

Daniel på Bamboo

Jag i poolen, såå skönt!!

Gillning, masjolvar e såå gott att grilla! Jag älskar de!!

I fredags kväll, om ni undarar vad Daniel pysslar med så nöp jag honom i sidan när hans syster Emelie tog kort:) ha ha

Så han bytte plats:)

På hemvägen när vi åt på bowlingen i Laxå, nachotallrik för mig!
 Svärföräldrarna på bild:)

En hälsning från Eskilstuna...

Publicerat. 2009-07-02 | 22:39:09
Hejsan!

Sitter i köket hos lindas kille Daniel, jag sitter här och skriver och de tjatar om vilken visp man ska ha i teflon gryta:) Han gör matlåda!! :)

Var framme i Västerås vid 16, Linda hämtade upp mig och vi åkte direkt till Ikea, blev bara lite små shopping! Rullgardiner o´´till tv rummet och en ny lampa till sovrúmmet och´2 ramar...

Vi har ätit på bamboo city (buffé) och på kvällen åkte vi ut till Daniels mamma och åt glass.
I mrrn bitti ska vi åka till Tuna Park och kika i butiker och sen vidare mot Daniels mamma igen för att ligga där hela dagen och gotta oss vid deras pool:)