Nya tag!

Publicerat. 2012-04-15 | 13:24:57
Hej:) Har inte varit så aktiv på bloggen här de sista! Jag har het enkelt inte haft någon lust och sen har jag inte hinnit heller. Sedan den 23 januari läser jag till undersköterska på distans med utgångspunkt från Komvux här i Borås. Jag läser allt hemma men gör mina prov på skolan så de funkar toppen! Än har jag inte fått igång CSN pga slarv av föregående studier så jag måste läsa in detta innan jag får CSN och där är jag snart, förhoppningsvis fom nästa vecka. Så nu läser jag på heltid, jobbar så mycket de går för att få en hyfasd inkomst och umgås med min familj som de tyvärr inte blir så mkt av! Det blir mest hej och hejdå och de är jobbigt! Så just nu längtar jag efter att CSN kommer igång så jag kan satsa på skolan och umgås mer med min familj och ta hand om mig sjäkv. Jag jobbar på Attendo som är ett privat bolag som sysslar med hemtjänst! Jag trivs såå bra med mitt yrke och jag har verkligen hittat rätt, men just nu står jag i valet och kvalet! Jag tjänar riktigt uselt på Attendo och ja jag vet att jag inte är utbildad men jag har nu fårr erbjudande om att jobba på Hemtjänsten i Fristad via kommunen i sommar och där tjänar jag betydligt mer som outbildad USK och här måste jag tänka på mig själv och på framtiden! Jag har större chans att få ett bra jobb via kommunen och lönen är betydligt bättre så, så får de bli:) Melwin då, han växer så de knakar. Han är så duktigt och en helt underbar liten kille som vi är så stolta över!! Han pratar massor och han gör sig verkligen förstådd! Pratar klart och tydligt och är en traktor tokig kille!!! Massa traktorer överallt, böcker och traktor filmer!! :) Han går på dagis 6h per dag och han älskar de, så de känns toppen! Nu har han inte varit där på en vecka då Niklas jobbade kväll förra veckan och då har han ingen rätt att gå där den veckan, så nu längtar han:) Längtan efter ett syskon har väl bivit mer och mer påtagligt de sista, mest från min sida men Niklas börjar också vänjas vid tanken, jag vill inte ha för många år mellan dem och nu har Melwin börjat prata bebisar och sånt och jag tror verkligen han skulle uppskatta ett syskon inom en snar framtid! Drömmen vore ju om de blev nästa år men vi får väl se, inget man kan planera så men de gick ju lätt sist så vi hoppas på att de blir så nästa gång också! De "största" problemet som jag ser det är min vikt! Jag väger 11 kg mer nu än vad jag startade på när jag fivk reda på att jag vänta Melwin och de blev ju jobbigt också! Så jag måste ner i vikt men det är ett prblem, eller problem och problem de beror ju på hur man ser de! Jag VET att jag kan gå ner i vikt och jag har ganska lätt för att gå ner i vikt men jag har ingen som helst motivation och jag bara spyr på tanken att ta tag i de, jag har inte gjort ngt annat än tänkt på min vikt sen jag började gymnasiet!!! Jag är ganska less på de och besviken på mig själv! Finns så mkt jag kan göra men har ingen lust! Mern jag längat sjukt mkt efter ett syskon till Melwin så de är helt enkelt bara att ta tag i det!! :) Nu ska jag och lillplutt laga lite mat, jag börjar jobba 15,45! KRAM

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback