Livrädd....

Publicerat. 2008-10-01 | 11:50:53
I går var jag med om de värsta på länge.
jag slutade jobba kl tio och som vanligt så ska jag ju hämta Ludde hos Niklas föräldrar.
De brukar ju för de mesta vara fyra hundar där då dom har två egna, sen bor Niklas brors hund där jämt och ibland Ludde då. En av hundarna Bamse e helt störd, han morrar för minsta lilla och tål inget. I går när jag kom in genom dörren kom ludde gladare an vanligt och började snurra runt där i hallen och hälsa på mig, Även Jambo kom. Och efter Bamse som blev fullständigt galen och hoppade på Ludde, efter en stund kommer Silver och "tar över" och bara sliter och rycker i Ludde. Ludde skriker och Silver fortsätter och är helt tokig. Bamse morrar oavbrutet. Jag och Solveg ( Niklas mama) blir helt förstörda och gapar att de ska sluta men de fortsätter. Solveg tar upp två matskålar som hon slår hundarna med men utan resultat. Vi gråter och skriker båda två och jag ser bara hur Ludde försöker ta sig därifrån, han skriker med Silver bara fortsätter att slita i honom. När jag står där hoppar Jambo upp och biter mig rejält i rumpan. Till slut slutar de bråka och jag får in Ludde i hallen och stänger dörren. De andra tre hundarna går in i var sitt sum men fortsätter morra.
Jag går in till Ludde och han e helt förstörd och precis livrädd. Han blöder ordentligt från örat och har massa bitmärken på ryggen.
Jag ringder Niklas pappa och berättar var dom hänt då han var på jobbe och jag går sedan in och hjälper solveg med hundarna inna jag sätter mig i bilen och åker hem. Men jag var i ordentlig chock när jag åkte hem. Precis livrädd. I ett sånt läge med 3 aggresiva hundar känner man sig så liten. Jag bara skakade och fick hålla mig i väggen för att inte ramla. De tog ett bra tag innan jag kunde sluta gråta i går. Så rädd och chockad var jag.
När jag åkte hem ringde jag Niklas som jobbade och bad han komma hem från jobbe. klockan var undegär elva, han slutar egentligen 12 men jag var som sagt så ledsen, chockad och inte minst orolig för Ludde för han hade fått sig en rejäl omgång så jag ville att han skulle komma hem och se så Ludde mådde bra. Med en sönderbitet öra och massa hugg i ryggen så mår han ok men han var väldigt rädd och mycket reserverad nu.
Min rumpa mår ok men de gör lite ont. Byxorna jag hade på mig gick sönder så de e bara att kasta.
Nu återstår bara vad man ska göra med hundrana. Jag antar att Bamse blir ivägkörd i dagarna för avlivning för han e inte som han ska, de var han som startade bråket och de brukar vara han som orsakar allt. Han får liksom med sig de andra hundarna. Sen Jambo, han e ju Niklas brors hund men den e där jämt, kanske e dags för dem att de tar hand om sin hund och tar sitt ansvar.
Ja uch detta var fruktansvärt... Hoppas de aldrig händer igen.

Kommentarer
♥ Simon

fy fan, döda den där jävla Bamse, Idiot!

klappa och hälsa Ludde från mig.



MVH Simon



PS. ENDAST TILL LUDDE ; Ludde, du kan få ett grisöra n

r jag kommer nästa gång ;)

2008-10-01 @ 15:08:46

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback