Sitter och skriver inköpslista:)

Publicerat. 2008-10-11 | 22:38:06
Nu e jag på lite bättre humör:)
Blev ingen filmhyrning i kväll, de blev att vi fastande vid tv:n med lite popcorn och sen blev de en och annan jaktfilm på internet. De låter säkert jätte tråkigt, tyckte jag också i början när jag träffade Niklas men nu tycker jag bara de e intressant så jag tittar gärna också. Jag e till och med sugen på att följa med på älgjakts premiären på måndag morgon men vi får väl se. Har inte sagt något till Niklas än. Vet inte om han e sååå sugen på sällskap i jakt tornet:) Men jag har gett han lite pikar, som att " de vore mysigt att komma med en nybakat kaka på måndag morgon till alla jägare" och frågat massa saker om jakten, vad de får skjuta och så. De får ju inte skjuta hur många älgar de vill utan de blir tilldelade det, och i år får de bara skjuta en "älg mamma" som jag kallar de. Tror de heter kviga i jaktspråk. Så de e en älg på 8 personer. Och alla kommer ju för att skjuta älgen. Förra året sköt Niklas den och året innan hans bror:) ha ha
Nog om jakt prat.

Niklas står i duschen. Chansar att de snart blir sängen för oss båda.
Jag har börjat skriva min inköpslista för Ullareds resan den 12 november, jag har skrivit upp adventsljusstake till tvrummet, julgranspynt, vi ska hugga en riktig gran till jul men vi har inga julgranspynt någon av oss så de blir till att köpa allt nytt, super kul tycker jag:) Sen blir de nog ngn julklapp till godingen, har några saker jag kommit på. Bra att passa på när han inte e med. Vi åker nog till Ullared tillsammans inna jul och köper klappar. Ska även köpa toapapper med soduko på till min brukare:) Mer än så står de inte på lappen men de kommer säkert komma mer och som sagt de e inte sååå svårt att handla där. Man kan lika gärna åka utan lista. Man handlar ändå!!
Ser verkligen fram emot resan med Solveg ( Niklas mamma) Min underbara kompis Linda var där i Torsdags och hon hittade massa fina saker:) Och tro de eller ej, de hade redan fått fram julsakerna:)

God natt på er....

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback