Det gick bra i går vårt besök på Barn. Läk...

Publicerat. 2011-05-09 | 07:14:46

mms_img49411 (MMS)

Det gick bra i går vårt besök på Barn. Läkaren kom efter en stund och undersökte Melwin där han konstaterande att han har öroninflamation på ena örat och att han skulle få inhalera ventolin för att utvidga luftvägarna! Att inhalera var inte roligt. Varken för Melwin eller mig. Jag fick hålla fast honom med all min kraft för att sjuksystern skulle kunna trycka masken mot hans mun! Melwin skrek helt hysteriskt men vad skulle vi göra? Stackarn! Vi visste ju att de skulle bli bättre! Efter första inhaleringen somnade Melwin av utmattning i vagnen och sov en stund tills läkaren kom tillbaka för att lyssna på honom igen. Han ville då att Melwin skulle inhalera igen för att sedan vänta en timma för att se hur de artar sig. De räckte denna gången med att vi visade masken så blev han jätte ledsen. Även denna gång fick vi hålla fast honom. Under den timman vi skulle vänta gick vi ner till restaurangen, Melwin fick lite middag och jag tog en smörgås! När vi kom tillbaka möttes vi av läkaren som tog en sista titt på Melwin och tyckte att han lät jätte bra. Så nu fick vi åka hem. Fyra timmar tog detta besök! Innan vi lämnade rummet passade Melwin på att titta på den hemska inhalator masken och nu tyckte han att den var jätte rolig. När jag frågade vad man gör med den satte han den glatt framför munnen. Sötis! Med oss hem fick vi ventolin i flytande form som ska tas 7 dagar och Kåvepenin som han ska ha i 5 dagar!


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback