Gårdagens jakt gav resultat....

Publicerat. 2008-08-17 | 20:42:25

Hejsan!

ja som sagt, gårdagens jakt gav resultat och jag har verkligen varit med om ngt nytt i mitt liv.
Efter att ha suttit en stund i jakt tornet får vi syn på en liten bock, och jag säger åt Niklas att skjuta den men nej de ville inte han dels för att den var för liten och för att han visste att de fanns en större bock han sett tidigare.
Efter en stund får vi syn på den men den lägger sig i de långa gräset, den reser sig efter en stund och Niklas sätter sig i rätt läge för att skjuta (min puls under denna tid ska vi inte prata om) då kommer en tredje bock springades bakom oss och alla tre börjar bråka och vi bara sitter där och tittar på dem. De blir tyst en stund och sen, får jag syn på den större bocken som var på väg ur skogen ut på åkern mot oss... jag säger åt Niklas och jag får göra mig så liten som möjligt och Niklas höjer bössan och siktar, jag konsentrerar mig mer på att försöka hålla för öronen, få ner huvudet och på samma gång försäka se bocken han ska skjuta men jag hinner knappt något av de för än Niklas skjuter, fy fan va rädd jag blev vilken jävla smäll, och från mynningen på geväret lyser de upp och jag får hylsan i huvudet, bocken springen iväg o Niklas skjuter en gång till. Jag bara skakade. Jaha säger Nilkas gå ner, nu måste vi leta efter den. Ut på marken och leta efter blodstänk och de ser vi ganska snart, går lite längre fram och där ligger den i ett dike.

Jag bara skakar och de känns som om att jag gjort världens träningspass. Samtidigt som jag tyckte så synd om bocken så tycker jag ändå att de var en häftig upplevelse som jag gärna vill vara med om igen.
Vad som hände efter sen ska jag nog inte gå in på för de var mindre mysigt men man tömmer och flår skinnen:( BLÄ

I går kom ju mamma, pappa o Simon också, de kom vid elva tiden ungefär. De tyckte att vi hade en liten men mysig lägenhet. Vi fikade och satt o pratade. Sen tyckte mammma att jag skulle se över blommorna vi har ute, hon sa att de stod i vatten och att de til slut ruttnar. Så pappa bad mig ta fram en spik o en hammare så slog han hål i bottnarna på krukorna, hm ja se forsade ut vatten:) ha ha tack mamma o pappa.

Sedan åkte vi alla utom Niklas till Knalleland och åt och kikade i affärer.

Tycker att de var jätte roligt att de kom och hälsade på och såg hur vi bodde, de har ju inte varit här förut:)

Vi fick en jättefin blomma och massa äpplemos:) mums Niklas fick också en bit sockerkaka av mamma, han säger att han älskar den:)


Idag har vi inte gjort mycket, vi sov till halv tolv, trötta var vi sen har vi varit en sväng hos hans föräldar..


Jobb i mrrn... intervju på tisdag:)


Kramisar


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback