Resan...

Publicerat. 2008-08-06 | 17:41:47
Ja vi hade en varm vecka kan man lugnt säga...
Första dagen trodde vi alla att vi skulle dö av värme slag, jag fick panik när jag låg på stranden men man vänjde sig nog sen. Men de var närmare 40 grader om inte mer på dagarna och på kvällarna runt 30, brukar vara skönt på kvällarna när man går ut och äter men nja nu var man svettig...

Hotellet vi bodde på var jätte mysigt, man bodde i små stugor. Jag o Simon delade på en.
Dagarna bestod mestadels av att ligga på stranden, bada och sola. Och som sagt på kvällarna gick vi på stan och kikade i alla de tusen miljoner butiker som finns och så klart åt vi god mat.

På måndagen var vi ute på en rolig båtutflykt. Vi började med att åka o titta på ett vattenfall, sen blev de marknad och en moské. Sedan bar de av mot båten för att åka och kika på där floden och medelhavet möttes. Alltså sött o salt vatten. De var riktigt cool, de var bara en sträng men strand som delade dem. I floden var de källvatten som låg på 17 grader och medelhavet måste legat på närmare 30 grader och där sprang vi fram och tillbaka mellan varmt o kallt vatten. Riktigt skönt... o roligt.

Blev lite shopping så klart också, jag köpte 2 t-shirtar till mig själv och den blev de mest saker till Niklas bla 2 par jeans, strumpor, Björn Borg kallsonger och Pikéer och T-shirtar.

Här kommer lite bilder....


Flygplanet när vi precis skulle gå på i GBG.

Utiskt från Hotellrestaurangen. Hotellskylten...

Min o Simons stuga

Jag på stranden...

Familjen, Matilda fick vara fotograf

Brorsan o hans tjej Matilda

Syskonen:)

Vattenfallet...

Moskén


Floden och Medelhavet, vattnet närmast e floden.

Hm.. Björn Borg kallsonger.....


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback