ÅRET 2008

Publicerat. 2008-12-31 | 00:39:31
Nu börjar detta året lida mot sitt slut och man brukar ju alltid tänka tillbaka på hur man haft de.
Jag vet att året började sådär för mig, jag mådde ganska dåligt men de blev bättre och bättre och sen vände det totalt. Jag kan inte säga annat om heller att de slutar bra trots att de hände lite tråkiga saker i mitten på december.
Har suttit och kikat egenom min blogg och tänkte sammanfatta de lite:)

JANUARI

Jag började år 2008 med att åka och fira nyår tillsammans med Linda i Eskilstuna. Väl där började jag med Viktväktarna men jag vet inte vilken gång i ordningen. Och jag kan ju bara nu konstatera att jag INTE lyckades denna gång heller. Åkte dit senare i januari igen då vi åkte på en kryssning med Cinderella. Denna månad blev det endel festande men min kära vän Fia också.

FEBRUARI

Februari, den bästa månaden på året eftersom att jag fyller år den 23:e
Jag hade fest på min födelsedag och min familj var och hälsade på denna dag! Mer än så hade jag visst inte skrivit under denna månad, detta beror på att min data krånglade och jag vart utan internet längre.

MARS

Under större delen av Mars var jag också utan internet så denna månad skrev jag knappt något på bloggen.
Jag vet i alla fall att man kära bror fyllde 20 den 17:e och då åkte familjen till Jönköping och överraskade honom!


APRIL

Jag gjorde om i mitt kök, målade om köksluckor och kakel samt tapetserade i köket. Det blev riktigt bra!
Även denna månaden bestod av mycket festande.
Jag färgade mitt hår ljust
Mamma o pappade bokade också denna månad vår resa till Turkiet!
och inte att förglömma, våren kom i antågande...
Simon fyllde den 17:e 14 år!

MAJ

Ja denna månad glömmar man inte i första taget! Jag träffade Niklas via internet och vi bestämde ganska snabbt att vi skulle ses, vi hördes första gången på telefon den 1:a maj och redan dagen efter kom han och hälsade på mig! Något jag absolut inte ångrar idag för sen den 2:a maj har vi hållt ihop:) Vi var mycket med Nilas föräldrar i husvagnen under denna månad vilket var mysigt! Maj månad bjöd också på underbart väder.

JUNI

Jag flyttar till Borås. Vi båda var trötta på att åka mellan Lidköping och Borås i stort dett varje dag och jag bestämde att jag skulle börja söka jobb för att sedan flytta in hos Niklas. Och de kan man ju säga gick ganska snabbt. Jag fick jobb på Eniro redan ngn vecka senare. Semestern kom och vi spenderade den tillsammans i husvagnen till stor del.Vi renoverade också vår lägenhet. Inte att förglömma e ju också att man sa upp sig för första gången:) ha ha

JULI

Familjen åkte på den efterlängtade semestern till Side i Turkiet, vilket blev en VARM upplevelse.
Vi var även denna månad mycket hos Niklas föräldrar i husvagenen i Ulricehamn, samt med mina föräldrar o familjen Svensson i Hjo över en dag. Renoveringen fortsatte och jag jobbade några dagar på Eniro.

AUGUSTI

Kräftornas månad. Vi fiskade mycket tillsammans med Niklas föräldrar.
Jag sökte också denna månad nytt jobb som personlig assistent och jag var på intervju.
Niklas åkte till Jämntland och jagade fågel en vecka, och då passade jag på att göra om i köket.
Jag var också i GBG tillsammans med Angelica och tog modellbilder.
Den 16:e var jag med när Niklas sköt årets första rådjur, ngn jag heller inte kommer glömma.

SEPTEMBER

Jag fickjobbet som personlig assisten och började mitt nya jobb den 3 september.
Pappa fyller den 2:a så var där också och firade honom så klart! Jag körde igång med VV utterligare en gång utan ngn större framgång. Mycket svamp plockning och jag var på min första Elfsborgsmatch.

OKTOBERG

Hösten kom med stormsteg och så också premiären av älgjakten och den veckan jobbade jag de sena passet så jag följde med Niklas de två första dagarna på jakten. Spännande men dock utan resultat. Denna månaden var jobbigt ekonomiskt då jag inte fick ngn lön pga att jag bytte jobb men de klarade vi bra ändå med lite hjälp från vara föräldrar.

NOVEMBER

Årets första snö kom i november och man började fundera på att sätta på vinterdäcken som så klart krånglade.  Julklappar började man förbereda och den 12:e var jag ju iväg i Ullared tillsammans med svärmor.
Jag och Niklas var också på badkalas hos Niklas kusin på Borås badhus.
DECEMBER

Började december månad med att åka på julbord med jobbet på Liseberg där man vann stjärnvinst:) Julpyntandet hemma började i form av julklappsinslagning och julgodis bak. Mamma fyllde 45 år den 10:e och då var det kalajs. Träffade då faster som jag inte hade träffat på över ett år. Julafton kom och för första gången firade jag den inte bara tillsammans med min familj utan också med Niklas och hans familj vilket var roligt men konstigt!

Ja detta var mitt 2008!
Det e lite roligt att se tillbaka på vad man har gjort!
Nu är det bara att blicka framåt och hoppas på att 2009 blir lika bra om inte lite bättre! Den största förhoppningen om detta år är ju så klart att Niklas får jobb men också att man kanske lyckas med sin vikt för en gångs skull. Man kan ju hoppas att de nya året inbrinngar lite ny motivation, ha ha

NU VILL JAG BARA ÖNSKA ALLA SOM LÄSER MIN BLOGG ATT NI FÅR EN BRA NYÅRSAFTON OCH ETT BRA START PÅ DE NYA ÅERT! TA HAND OM ER!

EMELIE



Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback