Hemma från kryssningen...

Publicerat. 2008-02-03 | 21:10:48
Hejsan på er...
Ja då var vi hemma igen då!
Resan var varit helt OK, massa människor och en alldeles ny upplevelse för mig då jag tidigare inte varit på ngn kryssning. Resan dit var lite jobbigt tyckte jag, bussen gick från Eskilstuna kl 12,40 men påstigningen var inte för än 17,15. Så vi satt i vänthallen i nästan tre timmar. De va lite sådär. Men vi spelade kort så tiden gick ganska fort ändå!
När vi kom på båten så gick vi till våra hyttar och sen gick vi och käkade lite, jag tog spagetti med scampi och aioli. Jätte gott var de, vi begav oss sedan till hytten för att göra oss fina inför kvällen, jag duschade först och under tiden gick de andra två mupparna till Informationen och skrev i ngn jävla lapp att jag skulle firas på båten och detta märkte inte jag! De hade så jävla brottom när vi gjorde oss iordning, jag fattade ingenting! När vi väl kom till den avdelningen på båten och satt oss ner kommer en värdinna fram och säger att de ska gratta några personer som fyllde år, de ropade upp ngra namn och och sen säger hon Emelie Friberg fyller 22 år!! Jaha tänkte jag lite fundersamt men sen tyckte jag att de va ju coolt med en tjej som hette precis som jag, två sekunder senare tittar jag på Linda och Sofia som ligger raklånga och as garvar, de var alltså jag som skulle firas så de var bara att vänligt och glatt ställa sig upp och gå bort mot scenen. Första kommentaren till Sofie och Linda var väl att jaha men jag fyller ju år om 21 dagar!! Hm, de ska allt få igen!
image106
Hytten.. bodde på däck 6

image107
Toan...
image85
Jag på scenen med de andra som fyllde år DEN DAGEN!

image86
Champange fick alla som "fyllde år" :)
image99


image87
Jag :)
image89
Jag i hytten:)

image90

Jag och Linda...
image96
Jag i min nya outfit jag köpte på stan, hela 270:- för allt :)

image97


Under kvällen blev de mest att vi drog runt på båten, drack någon drink, fikade lite och blev uppraggade av en och annan fyllo. De fanns de gott om kan man lungt säga. Uch!

När klockan närmade sig ett var jag och Linda dötrötta så vi gick tillbaka till hytten och gjorde oss iordning för sängen och vi somnade direkt....

Vaknade några gånger på natten av att hela jävla båten gungade. Skit jobbigt, sen ringer Lindas alarm på telefonen som hon så klart glömt stänga av och sen reser hon sig upp ur sängen och tänder lampan, hon e sååå gullig! Vi gjorde oss iordning, och gick upp någon våning för att äta "frukost" klockan var ändå halv elva så de blev bakpotatis med röra, spm var suuuper god!!
Senare väntade taxfree och jag köpte snus till jimmy på jobbet... en dosa kostade 23:- så jag tänkte på han när jag såg de så de blev fyra stockar till Jimmy... glad blev han!!
Sen blev de väl inte så mycket mer, några tablettaskar och en liten present till lillbrorsan Tobias som snart blir stor kille.. ha ha 20 år!
image93
Linda tog kort på min mumsiga bakpotatis med skaldjursröra....

Var hemma i Eskilstuna igen vid halv sex, och vi hade bestämt att vi skulle träna klockan sex för de var inte direkt VV strikt på båten men heller inte skandal... Lindas kille hämtade oss vid bussen och körde hem oss och vi sprang upp och packade träningskläder och skulle springa tänkte vi till träningen men gick sådär, rena blankisen ju:( men guuud va skönt de var att träna:)
Till kvällis blev de bara två knäcke med mjukost och 2 apelsiner...

Nu ska jag snart lägga mig! E riktigt trött
Puss på er...
hörs i mrrn, nu har ni ju fått sett mina nya frisyr också:)

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback