Lördag..

Publicerat. 2008-01-19 | 14:08:42

Pust...
Kom precis hem efter en skön långpromenad, har min lilla runda jag försöker gå varje dag! Den tar en timma, gansla exakt faktiskt:) Det e segt när man väl ska komma ut, man kommer på massa saker man ska göra men sen när man väl kommer ut e de så skönt! Man lyssnar på musik, rensar hjärnan från massa skit och man går och små funderar...
Har precis satt på en gryta med snabb makaroner, de blir min lunch idag. Med lite ketchup och sweet chilisås:) MUMS
Ska skriva lite till här sen ska jag byta om lite, ska nämligen till Fia i Skara idag! Jag och Malin ska åka dit och hälsa på henne, gumman min e ju sjukskriven. Hon har så himla ont i ryggen. Uch ska jag vara ärlig så tycker jag inte alls om att åka till Skara, de river bara upp massa sår... Hatar att höra ordet Skara, hatar att se en skylt som de står Skara på. Varje gång jag åker dit tänker jag bara på EN sak och varje gång jag åker dit åker jag vägen över Slussegatan. Helt sjukt ja jag vet men jag kan inte låta bli.... Säger till mig varje gång jag åker att jag INTE ska göra det men jag gör de ändå:(
Är så rädd för att få syn på han i Skara, mina ögon går bara runt runt, ska bli så skönt att han ska flytta! Slipper jag tänka på att se han.

Hade tänkt mig en sovmorgon idag men så blev de inte. Vaknade vid nio men låg kvar en bra stund och myste i sängen, de e så skönt:) Sedan gick jag upp och åt min efterlängtade frukost, havregrynsgröt och macka.. mums:)
Tog mig en uppfriskande dusch och gjorde mig iordning, mamma och pappa kom in till stan idag så de hämtade upp mig här utanför. Vi åkte ut till Rydens och kikade lite, brukar inte hitta ngt där men jag hittade faktiskt en jätte snygg grön topp på REA:n som jag köpte. Riktig nöjd, får nog bli den i kväll...
Var inne på Rydens Kids med mamma, åhhh de har så fina kläder. Man vill bara ha en bebis när man går in där. Har jag ju iof varit sugen på länge men man ska ju hitta den rätta först... Fanns riktiga Levi´s jenas till barn, dock något mjukare, de låg i en liten cylinder formad plåt burk som de stod "my fist Levi´s jeans" på de kostade 499:-, dyrt JA men jag skulle absolut köpa dem.. fanns till och med Levi´s mjukis byxor som se stod Levi´s i rumpan på... massa fina och gulliga saker... Åkte sedan in till stan, tog en fika på 3B, jag fick en cola light av mamma och pappa, fika hade jag med mig själv.. hi hi duktig flicka!
Tycker de e så roligt när mamma och pappa kommer in till stan, blir lite mysigt att gå med dem och kika lite. De e helt underbara mina föräldrar, de ställer alltid upp och de finns alltid där vad som än händer och de uppskattar jag verkligen!
Köpte mig en ny kalender för 2008, en pincett.. LINDA nu e de kris med mina ögonbryn uch de ser förjävliga ut! Kom hit och hjälp mig! Blev lösnaglar också som jag ska sätta på sen innan jag åker. Ska bli roligt!
Mamma och pappa körde hem mig sen och de följde med upp i lägenheten och kikade lite, mamma hade inte sett toa skåpet och sängen sen de kom upp. Hon tyckte de blev bra! Pappa stod och ryckte i mina köksluckor. De ska ju målas om. Jag och pappa ska stanna eftter jobbet någon dag och fixa dem, förhoppningsvis på tisdag för då kommer färgen:) Min pappa e så rolig! När man nämner att man vill göra om ngt så blir han sur och han suckar och tycker de e sååå jobbigt men sen när han väl ska utföra de så tycker han de e jätte roligt! Du e gullig du pappa! Tack för hjälpen med allt....

När jag var ute och gick bestämde jag mig för att på måndag ska jag ringa pch beställa tid på ngn hårsalong. Jag vill klippa mig och färga håret!! Nu ska jag göra det. Klippa mig och sen tona en färg och sen massa slingor..:)

Nu ska jag fortsätta att äta...
Ska ta med mig kameran till Fia så jag lägger in lite kort på oss sen...

Puss så länge...

______________________________________________________________________________

Hej igen!
Kom precis hem från Fia.. Har varit en jätte mysig och rolig kväll!
Mötte Malin på coop vid halv sex (och ja jag åkte förbi slussegatan) vi handlade lite mat och sedan begav vi oss till Fia, henns dotter Sol ( så fint namn) och Christian (Fias pojkvän) Började laga mat direkt, blev kycklingfile fylld med brie ost och lindad i bacon med klyftpotatis och beaneisesås, men de var inte riktigt VV vänligt så jag hade med mig cous cous och så hoppade jag bacon och brie osten, och sen åt jag massa god sallad till.. mums mums!
Till efterrätt blev de mousse, även där fick jag göra min egen, Malin gjorde en GI variant men den var inte speciellt VV vänlig heller, bara massa grädde hi hi. Sol tyckte min mousse var godast hi hi.
Blev mycket tjej snack också, det största samtalsämnet blev väl S, de försökte få ur mig vad jag såg hos honom och att jag måste försöka hitta mig själv och försöka hitta en kille som jag är värd, en kille som bryr sig om mig och som har en bra insidan, att de e insidan som räknas, den vinner alltid i längden. Att man inte bara ska gå på utsidan! De tyckte att jag har lätt för tt hitta killar och att jag ser bra ut, hi hi gulliga e de...
Jag får nog försöka ta till mig detta på bästa sätt tror jag! Kanske man min viktminskning få mig att tycka mer om mig själv... får se...
Tycker om Fias kille å mycket! Han e så snäll, honom kan jag ringa när jag e ledsen, prata om allt och skämta med han! Idag kramade han om mig och de var såå skönt! Fia och Christian, ni e underbara:)
Tog lite kort under kvällen, hi hi mest på mig och Sol, hon fick ta lite kort på oss, de tyckte hon var jätte spännande... Fia tog också några på oss.. här kommer de... Sol e 4 år och världens charmtroll:)

image69

Fia Jag och Malin


 

image70

 
Jag och Bella, denna katt var jag och Stefan och hämtade men Fia och Sol "adopterade" henne.. :)
Min goding... söt e hon!


 

image71

Bella :)

image72

Jag Sol och Bella :)

image75

 
Sol ville ta kort, hon lyckades bra...


 

image76


 

Sol tar kort igen....



FRUKOST:      Havregrynsgröt med mjölk och linfrö + macka med kalkon och paprika  4 P
MELLIS:         Cola-light, 2 riskakor med choklad och päron  3 P
LUNCH:          Makaroner med ketchup och sweet chilisås, paprika och cola-lignht 4 P
MELLIS:         Äpple
KVÄLLSMAT: Kycklingfilé med cous cous och massa god sallad + cola light 4,5
FIKA:                Chokladmousse med kiwi + riskaka med choklad 3 P

ANVÄNDA POINTS IDAG: 18,5
DAGENS MOTION: 1 timmas promenad


Kommentarer
♥ Joysan

Oki...vad tråkigt att höra :o(...Saknad & sorg är en av de värsta känslorna som finns :o(...Jag är en liten filur fårn Nyköping...min blogg speglar min personlighet ganska bra tror jag :o)...

2008-01-19 @ 15:23:04
URL: http://www.rosagroda.blogg.se

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback