Borås tur o retur...

Publicerat. 2008-06-16 | 21:34:10
Hej hej!!

Kom precis hem!

Niklas fick för sig idag att han ville köpa ny mobil, han satt och kikade på blocket och han hittade den han ville ha, I BORÅS!! Den var utlagd för 2500 men vi ringde och prutade ner den till 2000:- så de var bara att sätta sig i bilen och åka. Tjejen som sålde telefonen mötte upp oss vid knalleland. På vägen hem stannade vi på ICA i Fristad och köpte korv o bröd och åkte hem till Niklas föräldrar och grillade de:) gottit!!
Sen var det bara att dra hemåt igen!

Idag förresten kom en tjej och tittade på lägenheten, hon var jätte mysig och trevlig så på vägen ner till Borås skickade jag sms till henne och sa att hon får hyra lägenheten! Hon ska komma i mrrn och skriva papper. Ska ringa och kolla upp henne hos kronis först...
Hoppas nu bara inte att vicevärden sätter sig på tvären, hm hon e ju som hon e. Men Erik och Jenny i styrelsen har lovat att stötta mig och jag har ju hyrt ut förut!

Idag när jag jobbade ringde min goding... då hade han ringt sin hyresvärd och kollat om de fanns några lägenheter lediga i samma hus som hans, och då var lägenheten över hans ledig men de var en ensam tjej som skulle hyra den men han skulle ringa henne och fråga om hon kan tänka sig att ta Niklas istället... Hans e 40 och denna var typ 56 eller något... hoppas hoppas hoppas hon vill... Niklas ska ringa i mrrn och kolla upp de. Lägenheterna e bara tre år gamla så de e nybyggda och jätte fina!! Håll tummarna.

Ringde till alla ställen idag som jag skulle, såhär gick det:

* Elen var inga problem, de skulle bara kolla över den nu så jag inte betalar för mycket. kanske får tillbaka.
* Försäkringen sjunker med 600:- nu då jag tar bort lösörena men försäkringen på själva lägenheten finns kvar.
* Internet gick att skriva över på den nya personen ( och de ville tjejen)
* Skatteverket tar inget för att göra adressändring!! Så jag skrev ut blankett idag, ska skickas in!
* Tv licensen, hm ja de e ju som dom e. Hon frågade mig med spydig röst varför jag skulle säga upp den och jag sa som de va att jag skulle bli sambo, då frågade hon om jag inte ville ta med mig licensen dit och då tackade jag nej och sa att jag nöjer mig med att betala en då Niklas betalar. Då säger hon snabbt: Då vill jag ha hans personnummer! Hon fick de och sa snabbt att ja jo han betalar ju och avslutade med att säga att jag inte behövde betala den räkning jag fick nu utan den gällde fom 4 juli! Tack!!

Nu ska jag lägga mig bredvid min goding i sängen...
Hej hej

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback