Sakerna till julgransmattan inköpta:)

Publicerat. 2008-11-03 | 20:29:54
Jag har ju fått för mig att göra en julgransmatta!
Har kikat efter de i butiker o jag var också inne på att be ngn om hjälp att brodera en men jag hittar ingen jag tycker om.
De e för mycket för mig! Så jag tänkte, jag gör en egen:)
Så jag köpte svart linne tyg som jag ska göra en cirkel av som e 1 m i diameter, som jag sedan ska kanta med svart kantband ( Niklas mamma ska hjälpa mig) Sedan ska jag klippa ut hjärtan i grått o rött linnetyg och stryka på med hjälp av flisofix ( tror jag de hette ) Tror detta kommer bli superfint. Niklas hittade också ett par jul panelgardiner som han tyckte var fina så vi köpte dem också, var grå med några tomtar på så gardinerna och mattan kommer matcha:)
Lovar att ta bild på mattan när den e klar:)

Vi var även på ICA en sväng och handlade mjölk, och även på ÖB och köpte spolarvätska.
I mrrn ska vi till brandstationen och tvätta våra bilar, tror inte att en bil kan vara mer smutsig än vad de e nu.. så tråkigt att åka i. Visst vädret gör att de blir smutsiga och man kan inte köra in dem i biltvätt hela tiden men har man en svärfar som jobbar som brandman så e de toppen! Gratis tvätt ju:) Alltid skönt att hålla efter bilarna. Sen e de ju inte bättre att ha en jägare i familjen som drar in halva skogen i bilen:)

Nu ska jag och min älskling titta på en film, han har fått igång bioljudet så de ska testas nu:)
Ulrika ringde förut också förresten (pappas kusins fru) pratade en bra stund. Vi fick oss några riktigt härliga skratt!! Hon e för härlig! Kan inte beskriva i ord hur mycke jag tycker om henne. Saknar henne massor när man inte bor i Lidköping längre!!

Hej så länge....


Gardinerna och tygerna till mattan:)

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback