Åska:(

Publicerat. 2008-10-02 | 23:21:07
De e sååå typiskt, jag e fullkommligt livrädd för åska och Niklas e precis tvärt om så de e en trygghet för mig att ha honom här när de åskar, men varje gång de åskar så e han inte hemma. Nu i kväll när jag slutade och kom ut såg jag en jädra blixt och de mullrade som fan. Uch hatar de.

I morse stod de Jakt på schemat och vi gick upp och tog på oss de snygga jakt kläderna, sedan bar de iväg mot skogen. Var riktigt roligt. Jag går ju bara med som en svans, Niklas pappa hade tagit med en walk i talkie till mig och en hörsnäcka så jag gick där och lyssnade när de andra kommunicerade om hur de skulle gå och var hundarna var. Även fast jag inte jagar så kände jag mig delaktig. De blev även lite kantareller på vägen:)
Dagens jakt gav dock ingen resultat, men jag e nöjd ändå. Jag och Niklas avslutade jaktdagen vid jaktstugan med lite korvgrillning då vi skulle jobba kväll båda två.
När vi satte oss i bilen stensomnade jag och när vi kom hem vid två sms:ade jag min jobbkompis och frågade om hon kunde skjutsa hit min brukare för de va ändå i stan o de va ok, så jag la mig och lov en timma i sängen och vid tre kom min brukare och hon fick sitta och spela sitt favorit spel på datan och jag duschade och gjorde mig iordning, härligt jobb eller vad:)

På lördag e de som sagt Stadt i Skara som gäller för mig, men jag och Niklas ska åka tidigt till Kvänum för vi ska åka med mina päron + bror till Lidköping:) Blir en heldag med dom, ska bli roligt! Jag saknar dom....

I mrrn e de jobb 13.30-18 sen hem och kika på tv, Niklas jobbar ju kväll så de e inte så kul men som sagt en dag i Kvänum på lördag ( när jag e o festar får han leka med Simon, ha ha) och på söndag ska Niklas jaga men jag stannar i sängen och sen på kvällen blir de bio:) MYS

Hej så länge, avslutar med några bilder från dagen i skogen:)


Niklas pejlar efter ludde
 ( ludde har en sändare på sig och för att hitta honom så söker Niklas med hjälp av en annan mojäng)
Ser lite roligt ut:) Men smart!!


Den mysiga jaktstugan:)


Jägaren själv:)


Ludde:)


Hm ja, inte den snyggaste bilden precis... :)

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback