Jaktdag 2

Publicerat. 2008-10-14 | 19:14:24
Japp! Jag hängde på idag med:)
Klockan ringde 05.00 i morse och Niklas väckte mig! Segt att gå upp men helt okej när man väl tagit på sig kläderna och är på väg.
Åkte mot den plats vi skulle sitta på och smög oss genom skogen. När vi nästan e framme får Niklas ryck och säger åt mig att huka mig så jag slänger mig ner på knä i mossan och tittar åt ett helt annat håll:) Ute på fältet stod de en älg mamma och Niklas laddar geväret men älgen hörde de så hon stack iväg och också hennes kalv. Så den älgen fick vi inte skjuta pga det. Men vi såg ju i alla fall älg, eller ja såg och såg jag skymtade den bara efter som jag slängde mig ner på marken och Niklas bara skrattade åt mig! :) ha ha

De var allt hela laget såg idag!! Tråkigt men så e de. Man kan ju inte veta var alla djur finns.
Niklas pappa var med i sitt andra jaktlag idag så han var inte med oss, men han sköt faktiskt en älg idag så han var super glad:) Grattis Jerry!
I mrrn bitti ska Niklas iväg igen men jag blir nog hemma. Jag jobbar ju och jag känner att jag behöver komma ikapp lite med min sömn:) Men vem vet jag kanske e sugen i mrrn när Nikals går upp. Spännande e de i skogen:)

Nu sitter jag i soffan, är ledig nu i kväll. Min brukare o hennes familj skulle bort, så jag sitter här med betalt. Inte helt fel:)
Jag och Niklas har precis tagit oss en dusch, luktade rök efter elden i stugan men nu luktar man gott igen. Vet inte vad som hände i duschen men jag tror jag var nära på att svimma för jag blev heöt yr i bollen och tappade balansen så Niklas fick hålla upp mig och jag kräktes nästan. Jätte skumt men de gick bra!
Nu ska jag käka lite kvällsmat sen blir de tv, Äntligen Hemma och Sjukhuset:)



Här kommer lite bilder från dagen i skogen:)


Utsikten från jakt tornet i morse vid halv 8.


Niklas pratar med de andra i jakt laget. Idag var han jaktledare:)


Niklas siktar:)


Gullig:)


De e inte speciellt lätt att ta sig ner...


He he:) Jägaren själv...


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback