Ledig idag...

Publicerat. 2008-09-02 | 12:32:41
Hejsan
Idag är man ledig, eller jag har faktiskt jobbat lite idag. Från kl 7.30-11
Förra veckan ringde ett jobb till som jag sökt för ett tag sedan, en kvinna som är förlamad som brhöver hjälp varannan lör-sön mellan 7.30-11 ( tänkte att de kunde varit ett bra jobb om jag skulle gå i skolan) då hon ska ha hjälp upp ur sängen, duscha, bli påklädd och serverad frukost. Så idag var jag där och gick "bredvid" och de var jätte roligt! Tänkte på vad min mamma sagt en gång, att jag inte ska gå i hennes fotspår att jobba inom vården, detta e ju inget åldersomshem, hon bor ju hemma så de blir ju inte riktigt samma sak. Jag kikade mest på den andra assistenten idag men jag fick duscha henne och hjälpa till med kläderna...
Ska gå bredvid några gånger till sen blir de då varannanhelg jobb, e ju inte många timmar o nu i höst ska ju Niklas jaga mycket så då kan de vara skönt att ha ngt att göra. Lönen ligger på 123:-/h men då e ju inte OB tillägget inräknat då jag ska jobba lör-sön så de blir nog bra, timlönen e till och med mer än va Niklas har:) Skönt med lite extra pengar:)

Niklas har åkt till jobbe nu och jag och Luddis sitter i soffan, jag ska göra mig klar för att åka till Frösunda för att skriva på mina anställningspapper, i mrrn ska jag ju gå bredvid på mitt nya jobb.. ska bli roligt att se vad jag får i månadslön på Frösunda, på de andra nu med damen vet jag ju va jag får... Ska vara på Frösunda kl 2.


IDAG FYLLER MIN KÄRA PAPPA 46 ÅR!! GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN PAPPSEN:) PRESENTEN KOMMER PÅ LÖRDAG!

MASSA KRAMAR FRÅN EMELIE





Hej igen!
Då har man skrivit på pappren för mitt nya jobb...
Fick schema och papper jag skulle skicka till polisen samt ett häfte med lite info om Frösunda. Jag fick också skriva på ett papper för tystnadsplikt! Känns jätte bra, ska bli roligt att börja i mrrn. Mina arbetstider kommer se ut såhär:
V1 måndag-torsdag 8.00-15.00 fredag 8.00-13.00
V2 måndag-torsdag 15.00-22.00 och fredag 13.00-18.00
Så: jämna veckor sent och ojämna tidigt. Rikrigt skönt att sluta ett varannan fredag:) Blir ju liksom lång helg eftersom jag börjar kl 15 på måndagen sen:)
Lönen på Frösunda var dock lite sämre än på de andra stället, jag kommer tjäna 100:-/h och ob:n var typ på 20:- efter kl 19 på vardagar. Men jag tycker de e helt okej, kommer ju jobba lite extra på de andra stället också förhoppningsvis, blir de lite extra pengar där...

Niklas jobbar, jag och luddis var ju på stan en sväng då när jag skulle skriva på pappren, sen åkte vi hem. Har gjort lite pannkakor i kväll. Mina linser har kommit:) Mina bruna, Ulrika ska hämta dem till mig i mrrn. Tilda skulle till den optikern i mrrn så de passade ju bra!

I mrrn börjar Idol, roligt!

Kram på er...

Lite bilder....


Vårt nya köksbord...

Niklas bad mig prova alla jakt kläder så han såg att de såg bra ut och sen blev de kort:) ha ha



Min Älskling när han var o jagade... gullig han e:)

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback