Skattebesked...

Publicerat. 2009-04-05 | 17:13:22
Hejsan!
Söndag idag då, och här har de varit full rulle hela dagen, Niklas har rivit ur skåtet i köket där diskmaskinen ska in så småningom! Jag har tvättat och vi har hjälpts åt att sätta upp lite grejer, bla speglar, tavlor & krokar.

Vi har också räknat ut våra resor till och från jobbet som ska deklareras. Det pirrar lite i kroppen när jag sitter och gör detta för precis nu för ett år sedan fick jag kontakt med Nikals och samma dag som deklarationen skulle in förra året så kom Nikals upp till lidköping och överraskade mig:) Kommer ihåg att vi åkte bort med mina papper och sen satte vi oss i solen och åt glass, var varmt den dagen:)
 Niklas har fått sina papper men inte jag.
Man kan ju gå in och kika på skatteverkets hemsida med hjälp av e-legitimation och de gjorde vi, nyfiken som man e. Niklas skulle få 4500 tillbaka och jag skulle få 6000. Men nu har vi varit inne och fyllt i våra resor och då räknas de om direkt på vad man får tillbaka, 12000 till Niklas och 9000 för mig! Inte helt fel. Vi godkände de dock inte på internet för vi vill ha pengarna i höst istället för till midsommar:) Kan vara kul att ha lite pengar då, kanske man kan åka iväg på en resa, vem vet! Niklas har ju inte jobbat så länge på sitt nya jobb så han har ju ingen semester att ta ut men han kanske kan ha lyckats skrapa ihop en vecka i höst, man kan ju hålla tummarna. Roligast vore dock om vi kunde åkt iväg med mina föräldrar, men vi får väl se... Nästa år i september ska ju Niklas pappa bjuda oss på en resa till turkiet för han fyller 60!! Längtar!!

Nikals ligger och kikar på hockey nu! "Våra" lag möts ju i final. Nikals håller ju på HV71 och jag på FBK! Lite kul!!
Ska strax åka iväg och tvätta våra bilar på brandstationen, Nikals pappa jobbar så man får ju passa på!
Inga sommar däck på här än i alla fall, de ska göras veckan efter påsk sägs de här:)

Köpte 3 par vår skor i fredags på skopunkten!! Super fina, hittade de direkt när jag gick in där. De hade massor! Och de som e så bra e ju att man får ta 3 men betalar bara för 2. Så jag betalade 400:- för 3 par skor!!
Tänkte jag skulle lägga in bilder på dem men skopunktens hemsida funkar inte för tillfället:( Återkommer med de senare!!
Hoppas ni haft en bra helg!!!
Kram



Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback