Trafik olycka...

Publicerat. 2009-04-30 | 09:51:15
Hejsan!
Ursäkta min dåliga uppdatering men i tisdags kväll var jag med om en trafik olycka!! En ny och otäck upplevelse i ens liv!
Jag skulle bara ner till stan och fixa en grej lite snabbt, på hemvägen ligger jag i vänsterfilen för att jag strax ska svänga vänster mot vår lägenhet! Framför mig ligger en bil som bromsar ganska tvärt för att svänga vänster. Och där finns liksom ingen fil för vänster sväng utan man får stanna i det vänstra körfältet! Jag får bromsa till, tittar i backspegeln (vet inte varför egentligen) och ser en bil bakom mig som kommer i hög fart och jag minns att jag tänkte stanna!! Innan jag ens hinner blinka så smäller det till och han kör rakt in i min bil bakifrån! Jag blev helt hysterisk, chockad och försöker leta upp min mobil för att ringa Nikals för den första tanken som rinner igenom mitt huvud är, fan bilen! Den e ju ändå " Niklas" Får tag på Niklas som bara är ett kvarter längre ner med sin pappa då de också varit och gjort ett ärende så de kommer upp till mig på ngn minut bara. Flera bilar stannar och en kille ringer efter ambulans och brandkår. Niklas pappa som e brandman börja dirigera (stavas?) trafiken och kontaktar brandstationen för att se om de e på g!

När ambulansen kommit till mig går de igenom mig från topp till tå och frågar om jag har ont, jag berättar då att jag har smärtor i rygg och nacke. De bestämmer sig för att lyfta ut mig med en bräda och nack krage som jag kanske snabbt får på mig! Medans personalen håller i mig rakt upp så fäller de sätet för att få ut mig på brädan genom bakluckan!! Och för att lyckas med det fick de flippa bort nackstödet på sätet!

Att bli förflyttat från sätet sittandes till liggandes fastspänd precis över allt på en bräda ut genom bakluckan av jag vet inte hur många brandmän var en riktigt äcklig känsla. Man känner sig verkligen utlämnad. Men jag kom ut och de förde mig med ambulans till borås sjukhus där de än en gång gick igenom mig från topp till tå, drog av mig byxor och klippte sönder mina alldeles nya toppar som jag tog på min nya på morgonen och satte en kanyl i armen!

De förde mig till röntgen för att rötga nacke och rygg raden!
Efter en stund kommer de ner till mig och säger att bilderna inte visar ngt och äntligen koppalar de loss mig så jag får röra på mig!

Man kan lugnt säga att man kände sig lite mörbultat, jag var yr och smärtorna i rygg och nacke fanns ju kvar och finns fortfarande kvar! Och de gör ont på fler ställer hela tiden! Just nu har jag känningar av bilbältet som antagligen tryckt till kroppen lite här och där!! Men jag är inte allvarligt skadad och jag lever. De e jag mest glad över så klart!

I går var vi och kikade på bilen och vi trodde i tisdags att de inte var så farligt med den men i går såg vi att hela bilen liksom blivit ihoptryckt och att de visst var en del att göra på den. Skönt att man slipper stå för allt detta själv, jag blev ju på körd så den killen som gjorde det får stå för allt!!
Niklas pappa stå ju som ägare på bilen så han sköter allt snack med försäkringsbolag och allt vad de nu e...


Blev påkörd bakifrån, så dragkroken fick sig en rejäl smäll! Fick mig ett riktigt gott kratt när jag såg att reg. numret från bilen som körde in i mig är "in stämplat" i vår kofångare:) ha ha


Bort klippt nackstöd!
Fortfarande helt osannolikt hur de lyckas få ut en från sätet ut genom bakluckan...

Bakluckan ska bytas...


Sätet jag satt i fick sig en rejäl smäll, som ni ser... Samma gäller handbromsen som är precis sned...
Sätet ska också bytas ut...


Sen får man ju inte glömma att man var med i tidningen, eller nja vår bil är ju inte med på bild men de e ju från olyckan...



En förare klagade över smärtor i nacken efter en trafikolycka på Fristadsvägen.


Två lindrigt skadade i olycka

Borås 2009-04-28 | Uppdaterad 2009-04-28

Två bilar kolliderade på Fristadvägen i Borås på tisdagskvällen.

Det var två bilar som kolliderade i korsningen Fristadvägen/Isabellagatan. En person ur vardera bilen fick föras till sjukhus.

En förare klagade över smärtor i nacken. Skadorna betecknades av polisen som lindriga.

Olyckan orsakade långa köer.




Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback